Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güç Kaynakları ADA 206 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin; güç kaynaklarının yapısı, tasarımı ve güç kaynaklarında arıza tespiti ve gerilim çoklayıcılar ile kesintisiz güç kayakları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği Güç Kaynakları, doğrultucular, transformatörlerin yapısı, filtre devreleri, regüle devreleri, gerilim çoklayıcılar, anahtarlamalı güç kaynakları, kesintisiz güç kaynakları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güç Kaynakları ve Doğrultucuların yapısını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Transformatörlerin yapısı hakkıda bilgi sahibi olur, transformatör hesabı yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Doğrultma devreleri hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Filtre ve regüle devreleri hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 DC gerilim katlayıcılar hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
6 DC/DC çeviriciler hakkında bilgi sahibi olur Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Anahtarlamalı güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
8 Kesintisiz güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Güç Kaynakları ve Doğrultucuların Yapısı
2 Transformatörlerin Yapısı, Çeşitleri ve Transformatör Hesabı
3 Yarım Dalga ve Tam Dalga Doğrultucu Devreleri
4 Filtre Devreleri
5 Regüle Devreleri
6 Regüle Devreleri
7 DC Gerilim Katlayıcılar (Çoklayıcılar)
8 DC Gerilim Katlayıcılar (Çoklayıcılar)
9 DC/DC Çeviriciler
10 Örnek Problem
11 Örnek Problem
12 Anahtarlamalı Güç Kaynakları
13 Anahtarlamalı Güç Kaynakları
14 Kesintisiz Güç Kayakları
Kaynaklar
Ders Notu [1] Türköz M. S., Elektronik Devreleri I, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2000
[2] Pastacı H., Elektronik Devreler, Yıldız Üniversitesi Müh. Fak., İstanbul, 1991
[3] Çetin K., Elektronik Devreler I, Yeniyol Matbaası, İzmir, 1994
[4] Doğrultmaçlar ve Regüle Devreleri, MEB yayınları, 2011
[5] Güç Kaynağı, MEB yayınları, 2011
Ders Kaynakları [6] Gürdal O., Güç Elektroniği, Ankara, 2004
[7] Boylestad R. & Nashelsky L., Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, MEB Yayınları, Ankara, 1994
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Güç Kaynakları ve Doğrultucuların yapısını bilir
2 Transformatörlerin yapısı hakkıda bilgi sahibi olur, transformatör hesabı yapabilir
3 Doğrultma devreleri hakkında bilgi sahibi olur
4 Filtre ve regüle devreleri hakkında bilgi sahibi olur
5 DC gerilim katlayıcılar hakkında bilgi sahibi olur
6 DC/DC çeviriciler hakkında bilgi sahibi olur
7 Anahtarlamalı güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur
8 Kesintisiz güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 5