Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güç Kaynakları | ADA 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin; güç kaynaklarının yapısı, tasarımı ve güç kaynaklarında arıza tespiti ve gerilim çoklayıcılar ile kesintisiz güç kayakları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Güç Kaynakları, doğrultucular, transformatörlerin yapısı, filtre devreleri, regüle devreleri, gerilim çoklayıcılar, anahtarlamalı güç kaynakları, kesintisiz güç kaynakları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güç Kaynakları ve Doğrultucuların yapısını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Transformatörlerin yapısı hakkıda bilgi sahibi olur, transformatör hesabı yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Doğrultma devreleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Filtre ve regüle devreleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | DC gerilim katlayıcılar hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | DC/DC çeviriciler hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Anahtarlamalı güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Kesintisiz güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güç Kaynakları ve Doğrultucuların Yapısı | |
2 | Transformatörlerin Yapısı, Çeşitleri ve Transformatör Hesabı | |
3 | Yarım Dalga ve Tam Dalga Doğrultucu Devreleri | |
4 | Filtre Devreleri | |
5 | Regüle Devreleri | |
6 | Regüle Devreleri | |
7 | DC Gerilim Katlayıcılar (Çoklayıcılar) | |
8 | DC Gerilim Katlayıcılar (Çoklayıcılar) | |
9 | DC/DC Çeviriciler | |
10 | Örnek Problem | |
11 | Örnek Problem | |
12 | Anahtarlamalı Güç Kaynakları | |
13 | Anahtarlamalı Güç Kaynakları | |
14 | Kesintisiz Güç Kayakları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Türköz M. S., Elektronik Devreleri I, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2000 [2] Pastacı H., Elektronik Devreler, Yıldız Üniversitesi Müh. Fak., İstanbul, 1991 [3] Çetin K., Elektronik Devreler I, Yeniyol Matbaası, İzmir, 1994 [4] Doğrultmaçlar ve Regüle Devreleri, MEB yayınları, 2011 [5] Güç Kaynağı, MEB yayınları, 2011 |
Ders Kaynakları | [6] Gürdal O., Güç Elektroniği, Ankara, 2004 [7] Boylestad R. & Nashelsky L., Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi, MEB Yayınları, Ankara, 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güç Kaynakları ve Doğrultucuların yapısını bilir | |||||||||||
2 | Transformatörlerin yapısı hakkıda bilgi sahibi olur, transformatör hesabı yapabilir | |||||||||||
3 | Doğrultma devreleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
4 | Filtre ve regüle devreleri hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
5 | DC gerilim katlayıcılar hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
6 | DC/DC çeviriciler hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
7 | Anahtarlamalı güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
8 | Kesintisiz güç kaynakları hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |