Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı | ADA 207 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. DAVUT KİRACIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. DAVUT KİRACIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş sağlığı ve güvenliğinin dünyadaki ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi ve çağdaş iş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkeleri konusunda bilgilendirmek. İş sağlığı ve güvenliğinin temel prensiplerini ve güvenlik kültürünün öneminin kavranmasına yardımcı olmak. İstatistiki veriler ve karşılaştırmalarla dünyada ve Türkiye´deki iş sağlığı ve güvenliği durumu hakkında temel bilgiler kazandırmak. |
Dersin İçeriği | 1. İş sağlığı ve güvenliğinin dünyadaki ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi ve çağdaş iş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkeleri 2. İş sağlığı ve güvenliğinin temel prensiplerini ve güvenlik kültürünün önemi 3. Dünyada ve Türkiye´deki iş sağlığı ve güvenliğinin mevcut durumu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İş sağlığı ve güvenliğinin Türkiye ve dünyadaki tarihsel gelişimini özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Çağdaş iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkelerini belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İş sağlığı ve güvenliğinin temel prensiplerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Güvenlik kültürünü tanımlar ve faydalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Güvenlik kültürünün oluşturulmasının ve sürdürülmesinin gerekliliği sonucunu çıkarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | ILO iş sağlığı ve güvenliği verileri, WHO meslek hastalıkları verileri, OSHA, AB ülkeleri iş sağlığı ve güvenliği verileri ve SGK Türkiye iş sağlığı ve güvenliği verilerini kullanarak mevcut iş sağlığı ve güvenliği durumunu belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Sosyo-ekonomik gelişmişlik ile iş sağlığı ve güvenliği ilişkisini belirler ve karşılaştırma yapa | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramı ve iş sağlığı ve güvenliğinin gelişme aşamaları | |
2 | Türkiyede ve dünyada iş sağlığı ve güvenliği | |
3 | İş sağlığı ve güvenliğinin Türkiye ve dünyadaki tarihsel gelişimi, | |
4 | Çağdaş iş sağlığı ve güvenliği; Kavram, Gelişme aşamaları, Kapsam, İş ve sağlık ilişkileri | |
5 | Çağdaş iş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkeleri | |
6 | İş sağlığı ve güvenliği temel prensipleri | |
7 | Sağlıklı ve güvenli yaşam | |
8 | İş sağlığı ve güvenliği alanında yaşam boyu öğrenme | |
9 | İş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım ve işletme yönetimindeki yeri | |
10 | İşyerinde risk önleme kültürü | |
11 | Güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri | |
12 | Güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamının sağlanmasında ulusal kurum ve kuruluşlara düşen görevler | |
13 | İstatistiklerle dünyadaki iş sağlığı ve güvenliği durumu | |
14 | SGK verileri ile Türkiyedeki iş sağlığı ve güvenliği durumu, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle Türkiye karşılaştırması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını tanımlar. | |||||||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliğinin Türkiye ve dünyadaki tarihsel gelişimini özetler. | |||||||||||
3 | Çağdaş iş sağlığı ve güvenliği yaklaşımını tanımlar. | |||||||||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkelerini belirtir. | |||||||||||
5 | İş sağlığı ve güvenliğinin temel prensiplerini sıralar. | |||||||||||
6 | Güvenlik kültürünü tanımlar ve faydalarını açıklar. | |||||||||||
7 | Güvenlik kültürünün oluşturulmasının ve sürdürülmesinin gerekliliği sonucunu çıkarır. | |||||||||||
8 | ILO iş sağlığı ve güvenliği verileri, WHO meslek hastalıkları verileri, OSHA, AB ülkeleri iş sağlığı ve güvenliği verileri ve SGK Türkiye iş sağlığı ve güvenliği verilerini kullanarak mevcut iş sağlığı ve güvenliği durumunu belirler. | |||||||||||
9 | Sosyo-ekonomik gelişmişlik ile iş sağlığı ve güvenliği ilişkisini belirler ve karşılaştırma yapa |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |