Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güç Elektroniği | EEP 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenlerini tanıyabilme. Yarı iletken güç anahtarlarının çalışma ilkeleri, karakteristikleri, seçimi ve güç elektroniği dönüştürücü devrelerinin teorileri hakkında bilgi ve beceriler kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Güç elektroniği ile ilgili temel kavramların ve güç yarı iletkenlerin öğretilmesi, güç elektroniği devrelerinin çalışma karakteristiklerinin kavranabilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenliğini tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Anahtarlama elemanlarının seçimini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Güç yarı iletkenlerini, çalışma ilkelerini ve karakteristiklerini açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Doğrultma devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güç Elektroniği Sistemleri | |
2 | Güç Yarı İletken Anahtarları, Diyotlar | |
3 | Güç Transistörleri (BJT) | |
4 | Güç Mosfetleri | |
5 | Tristörler | |
6 | Tristörlerin İletime Ve Kesime Geçirilmesi | |
7 | Kapıdan Tıkanan Tristörler (GTO´lar) | |
8 | Kapıdan Tıkanan Tristörler (GTO´lar) | |
9 | Yalıtılmış Kapılı İki Kutuplu Transistörler (IGBT) | |
10 | MOS Kontrollü Tristörler (MCT) | |
11 | Triyak Ve Diyak | |
12 | Kontrollü Elemanların Karşılaştırılması | |
13 | Güç Elektroniği Uygulamaları | |
14 | Güç Elektroniği Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] S. Çavuş, Güç Elektroniği ,SAU, (2004) [2] U. Arifoglu, Güç Elektroniği ,ITU, (1999) [3] U. Arifoglu, Güç Elektroniği Uygulamaları ,ITU, (1999) |
Ders Kaynakları | [4] E. Arslan SÜLÜN, Muzaffer ASLAN, Elektronik Devre Uygulamaları, (2002) [5] Prof. Dr. Remzi GÜLGÜN, Güç Elektroniğine Giriş, Yıldız Üniversitesi Yayınları [6] Harun Bayram, Elektronik, Zafer Matbaası (1998) [7] Güç Elektroniği Seminer Notları, TMMOB Yayınları (1989) [8] Nurettin Abut, Güç Elektroniği, KOÜ Yayınları No:43 (2001) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güç elektroniği ile ilgili temel kavramlar ve güç yari iletkenliğini tanıyabilme | |||||||||||
2 | Anahtarlama elemanlarının seçimini yapar | |||||||||||
3 | Güç yarı iletkenlerini, çalışma ilkelerini ve karakteristiklerini açıklar | |||||||||||
4 | Doğrultma devrelerinin çalışma karakteristiklerini kavrayabilme ve işleyişinin kavranması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 282 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |