Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönlendirilmiş Çalışma | OMP 202 | 4 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Okulu bitirme aşamasına gelmiş bir öğrencinin, mesleği ile ilgili bir konuda derinlemesine araştırma yapması, çalışma konusuyla ilgili kendisini geliştirmesi, yaptığı çalışmayı önceden belirlenmiş şartlara uygun olarak raporlayabilmesi ve bunları etkin sunabilmesi |
Dersin İçeriği | Bilimsel çalışma kuralları ve etiğine uygun olarak öğrencinin mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırmak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazandırmak | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İletişim becerisini geliştirmek; takım içerisinde uyumlu çalışabilme becerisi kazandırmak | Beyin Fırtınası, Gözlem, | |
4 | Ulaşılan kaynakların çalışmada nasıl kullanılabileceğine dair bilgi ve beceri kazandırılması | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Araştırma konusu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklara ulaşma becerisinin elde edilmesi | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu analiz edebilme, parçalara ayırabilme | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
8 | Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma konularının öğrencilere dağıtılması | |
2 | Araştırma yöntemlerinin genel tanıtımı ve araştırmanın planlanması | |
3 | Araştırmalarda birincil ve ikincil kaynaklara ulaşma | |
4 | Ulaşılan kaynakların derlenmesi süreci, metin aktarma ve aktarma çeşitleri | |
5 | Projenin geliştirilmesi / anket düzenleme / örnek anketler / örnek projeler | |
6 | Çalışmanın içindekiler ve bölümlerin hazırlanması | |
7 | Önsöz, özet, tablo, şekil ve grafiklerin hazırlanması ve gösterilmesi | |
8 | Kaynakçanın düzenlenmesi | |
9 | Yazım kurallarına uyumun denetlenmesi, hatalarının giderilmesi / Ara sınav | |
10 | Çalışmada elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
11 | Bilimsel çalışmalarda etik | |
12 | Sunum Teknikleri / Çalışma sunumunun hazırlanması | |
13 | Çalışmaların toplu sunumu / Çalıştay | |
14 | Çalışmaların toplu sunumu / Çalıştay |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Bölüm/Meslek Yüksekokulu Yönlendirilmiş Çalışma Kılavuzu |
Ders Kaynakları | [1] Seyidoğlu, Halil, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, 2003, İstanbul [2] Al, Hamza, Bilimsel Araştırma Yöntemleri Akademik Yazım Kuralları, Sakarya Kitabevi, 2007, Sakarya [3]Türkbal, Aydın, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri, Aktif Yayınevi, 2003, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencinin mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırmak | |||||||||||
2 | Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazandırmak | |||||||||||
3 | İletişim becerisini geliştirmek; takım içerisinde uyumlu çalışabilme becerisi kazandırmak | |||||||||||
4 | Ulaşılan kaynakların çalışmada nasıl kullanılabileceğine dair bilgi ve beceri kazandırılması | |||||||||||
5 | Araştırma konusu ile ilgili birincil ve ikincil kaynaklara ulaşma becerisinin elde edilmesi | |||||||||||
6 | Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu analiz edebilme, parçalara ayırabilme | |||||||||||
7 | Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak | |||||||||||
8 | Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|