Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşlı Beslenmesi | YBP 121 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ADEM TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşlılıkta meydana gelen değişiklikleri, enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini, sağlık sorunlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Yaşlılığın tanımı, sınıflandırılması, yaşlanma ile meydana gelen değişiklikler, yaşlılıkta enerji ve besin ögesi gereksinimleri, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlılıkta görülen sağlık sorunları, beslenme önerileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşlanma Teorilerini açıklayabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikleri açıklayabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yaşlılıkta Enerji ve Besin Maddesi Gereksinimlerini Açıklayabilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesini yapabilir | Soru-Cevap, | |
5 | Beslenme eksikliğine bağlı Sağlık Sorunlarını açıklayabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemini açıklayabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş -Tanımlar | |
2 | Yaşlılığın Demografisi | |
3 | Yaşlanma Teorileri | |
4 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikler I | |
5 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikler II | |
6 | Enerji ve Besin Ögeleri Gereksinimi I | |
7 | Enerji ve Besin Ögeleri Gereksinimi II | |
8 | Sağlıklı Beslenme Önerileri | |
9 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi I | |
10 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi II | |
11 | Sağlık Sorunları I | |
12 | Sağlık Sorunları II | |
13 | İlaç Kullanımı ve Beslenme | |
14 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - YAŞLILARDA BESLENME, YAŞLI BAKIMI, ÖN LİSANS PROGRAMI, DR. ÖĞR. ÜYESİ , ALEV YILDIRIM KESKİN, İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ -GENEL BESLENME, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2768 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1726 T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2768 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1726, Editör Prof.Dr. Türkan KUTLUAY MERDOL
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yaşlanma Teorilerini açıklayabilir | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
2 | Yaşlanma Sonucu Oluşan Değişiklikleri açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | |
3 | Yaşlılıkta Enerji ve Besin Maddesi Gereksinimlerini Açıklayabilir | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
4 | Beslenme Durumunun Değerlendirilmesini yapabilir | |||||||||||||
5 | Beslenme eksikliğine bağlı Sağlık Sorunlarını açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
6 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivitenin Önemini açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |