Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | CGP 223 | 3 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk döneminde fen eğitimi hakkında gerekli temel kuramsal bilgiyi edinmeleri ve fen eğitimini planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliklerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemi ve amacı,Bilimin doğası ve bilimokuryazarlığı, Bilimsel süreç becerileri, Öğretim yöntem ve teknikleri, STEM yaklaşımı, Proje tabanlı yaklaşım, Fen eğitiminde öğrenme merkezler ve Fen etkinlik uygulama örnekleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||
2 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||
3 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||
4 | Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Fen eğitiminde çağdaş yaklaşımları tanıyarak uygular. | ||
6 | Erken çocukluk döneminde proje tabanlı öğrenmeyi kavrar. | ||
7 | Sınıf ortamını bilimsel bir bakış açısıyla yapılandırır. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||
10 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||
11 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||
12 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||
13 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||
14 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde fen eğitimi ve önemi | Akman,Balat ve Yıldız 1-19 |
2 | Erken çocukluk döneminde bilim ve bilimin önemi | Akman,Balat ve Yıldız 23-39 |
3 | Bilimsel süreç becerileri | Akman,Balat ve Yıldız 51-89 |
4 | Erken çocukluk döneminde fen öğretim yöntem ve teknikleri | Akman,Balat ve Yıldız 99-132 |
5 | STEAM yaklaşımı | Akman,Balat ve Yıldız 137-156 |
6 | Fen eğitimi ve Proje tabanlı yaklaşım | Akman,Balat ve Yıldız 161-189 |
7 | Fen eğitiminde öğrenme merkezleri | Akman,Balat ve Yıldız 193-205 |
8 | Ara sınav | |
9 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274 |
10 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274 |
11 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274 |
12 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274 |
13 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274 |
14 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | Uluçınar Sağın ve diğ. 1-274 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, Akman, Balat ve Yıldız (2019) Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Aksüt (2019) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | X | |||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | X | |||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||||||||||
3 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | 5 | |||||||||||||
4 | Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini öğrenir. | 5 | |||||||||||||
5 | Fen eğitiminde çağdaş yaklaşımları tanıyarak uygular. | ||||||||||||||
6 | Erken çocukluk döneminde proje tabanlı öğrenmeyi kavrar. | ||||||||||||||
7 | Sınıf ortamını bilimsel bir bakış açısıyla yapılandırır. | 5 | 5 | ||||||||||||
8 | Ara sınav | ||||||||||||||
9 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||||||||||||||
10 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||||||||||||||
11 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||||||||||||||
12 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||||||||||||||
13 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. | ||||||||||||||
14 | Sınıf içinde uygulanacak deneyleri yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |