Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Değerler Eğitimi | CGP 225 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ADEM TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Yaşlılara yönelik manevi destek uygulam örnekleri . Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. yaşlılık ve maneviyat ile ilgili kavramsal çerçeve. yaşlıların manevi ihtiyaçları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri | |
2 | Değerler eğitimi dersinin içeriği | |
3 | Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi | |
4 | Programlarda değerler | |
5 | Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi | |
6 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
7 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
8 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
9 | Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme | |
12 | Projeyi uygulama | |
13 | Projenin sunulması | |
14 | Projelerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020 |
Ders Kaynakları | - Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | değerler eğitimi ders notu | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. | ||||||||||||||
2 | Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir. | ||||||||||||||
3 | Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. | ||||||||||||||
4 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. | ||||||||||||||
5 | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |