Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Değerler Eğitimi CGP 225 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADEM TURAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. ADEM TURAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği.  Yaşlılara yönelik manevi destek uygulam örnekleri . Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği.  Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi. yaşlılık ve maneviyat ile ilgili kavramsal çerçeve. yaşlıların manevi ihtiyaçları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
5 Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Değerler eğitimi dersinin tanımı, önemi, özellikleri
2 Değerler eğitimi dersinin içeriği
3 Tarihsel seyir içinde değerler eğitimi
4 Programlarda değerler
5 Örnek etkinlikler ve yeni etkinliklerin üretimi
6 Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
7 Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
8 Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
9 Değerler eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi
10 Yıl içi Sınavı
11 Değerler eğitimi ile ilgili proje geliştirme
12 Projeyi uygulama
13 Projenin sunulması
14 Projelerin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

 - Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020

Ders Kaynakları

- Yaşlı Hizmetlerinde Manevi Destek, Yaşlı Bakım Ön Lisans Programı, İstanbul Üniversitesi Açık ve uzaktan Eğitim Fakültesi, Dr. Öğr. Üyesi Abdulhakim Beki, İstanbul 2020

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 değerler eğitimi ders notu 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak genel kültür düzeyine sahip olur.
2 Değerler eğitimine ilişkin araştırma yapabilir.
3 Değişik kültürlerin farklı değerlerine ilişkin farkındalık ve bu farkındalıkları açıklama becerisine sahip olur.
4 Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme becerisine sahip olur.
5 Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi ve değişimiyle ilgili kavramsal bilgilere sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 68
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,72
Dersin AKTS Kredisi 3