Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | CGP 217 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuklarda davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur, davranış yönetim ve davranış değiştirme tekniklerini kullanma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Çocukalarda görülen davranış bozuklukları, farklı kuramsal yaklaşımlara göre açıklanması, davranış değerlendirme; olumlu- olumsuz pekiştireç; problem davranışları belirleme, davranış önleme ve davranış arttırma süreci; davranışı genelleme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda görülen davranış bozukluklarını ve nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Davranış değerlendirmeyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Pekiştireç çeşitlerini ve kullnımını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Olumlu davranışları arttırmayı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Olumsuz davranışların nasıl önleneceğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Davranış önleme ve davranış arttırma sürecini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Davranışı genellemeyi kavrar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Davranış yönetimi uygulamalarında kullanılan farklı yaklaşımları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi dönemi çocuklarda davranış bozukları tanımları, nedenleri, belirleyicileri, | |
2 | Çocuklarda görülen uyum ve davranış bozuklukları (Enürezis, Enkoprezi, Parmak Emme, Tırnak Yeme, Kaygı) | |
3 | Çocuklarda görülen uyum ve davranış bozuklukları (Yeme Bozuklukları, Yalan Söyleme, Çalma, Söz Dinlememe, Korku) | |
4 | Davranış değerlendirme | |
5 | Davranış değiştirmede kuramsal çerçeve | |
6 | Davranışın ölçümü ve kaydı | |
7 | Pekiştireç ve kullanımı | |
8 | Uygun olan davranışın sistematik olarak arttırılması | |
9 | Uygun olan davranışın sistematik olarak arttırılması | |
10 | YIL İÇİ SINAV | |
11 | Uygun olmayan davranışın sistematik olarak azaltılması | |
12 | Uygun olmayan davranışın sistematik olarak azaltılması | |
13 | Değiştirilen davranışta kalıcılık | |
14 | Değiştirilen davranışın genellenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Özyürek, M. (2008). Problem davranışları değiştirme. Ankara: KÖK Yayıncılık 2. Gordon, T. (1996). E.Ö.E. Etkili öğretmenlik eğitimi. İstanbul: Sistem yayıncılık |
Ders Kaynakları | 1. Çelikten, M. (Ed.) (2008). Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi. Ankara: ANI Yayıncılık 5. Aydın, A.(2015) Özel Eğitim Sınıflarında Sınıf Yönetimi. Ankara: Vize Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuklarda görülen davranış bozukluklarını ve nedenlerini açıklar. | ||||||||||||||
2 | Davranış değerlendirmeyi kavrar. | ||||||||||||||
3 | Pekiştireç çeşitlerini ve kullnımını kavrar. | ||||||||||||||
4 | Olumlu davranışları arttırmayı açıklar. | ||||||||||||||
5 | Olumsuz davranışların nasıl önleneceğini açıklar. | ||||||||||||||
6 | Davranış önleme ve davranış arttırma sürecini kavrar. | ||||||||||||||
7 | Davranışı genellemeyi kavrar. | ||||||||||||||
8 | Davranış yönetimi uygulamalarında kullanılan farklı yaklaşımları kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |