Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Bilim Tarihi | TDS 209 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TALHA ZAFER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern Bilim Tarihi adlı dersin amacı, öğrencilere modern dönemdeki bilimsel araştırmanın yönünü şekillendiren önemli gelişmeleri, keşifleri ve paradigmaları kapsamlı bir şekilde anlatmaktır. Ders, bilimsel ilerlemenin karmaşıklıklarını ve inceliklerini takdir etmeyi hedeflerken, eleştirel düşünmeyi ve bilimin ilerlemesini etkileyen sosyo-kültürel faktörlerin detaylı bir anlayışını geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu dersin sonucunda aşağıdaki kazanımlar elde edilmesi hedeflenmektedir: |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve tarihi hakkında genel bilgiye sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Bilimsel devrimleri öğrenir. | ||
3 | Aydınlanma felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. | ||
4 | Evrim teorileri tarihini öğrenir. | ||
5 | Fizik ve görelilik teorilerinin bilim tarihine etkisini kavramak. | ||
6 | Mendeley, genetik teorileri ve moleküler biyoloji tarihi hakkında genel bilgi sahibi olmak. | ||
7 | Tıbbi ilerlemeler ve halk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur. | ||
8 | Çevre bilimi ve sürdürülebilirlik hakkında bilgi sahibi olunur. | ||
9 | Bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bilim Tarihi: Rönesanstan Günümüze Modern Bilimin Tarihi, John Gribbin |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilim ve tarihi hakkında genel bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | |||||||||||
2 | Bilimsel devrimleri öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||||
3 | Aydınlanma felsefesi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 0 | 5 | ||||||||||
4 | Evrim teorileri tarihini öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||||
5 | Fizik ve görelilik teorilerinin bilim tarihine etkisini kavramak. | 5 | 5 | |||||||||||
6 | Mendeley, genetik teorileri ve moleküler biyoloji tarihi hakkında genel bilgi sahibi olmak. | 5 | 5 | |||||||||||
7 | Tıbbi ilerlemeler ve halk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
8 | Çevre bilimi ve sürdürülebilirlik hakkında bilgi sahibi olunur. | |||||||||||||
9 | Bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |