Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stres ve Kriz Yönetimi | TDS 213 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, |
Dersin Yardımcıları | Ders Materyalleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşamın her alanında iş yaşamında ve iş dışı yaşamda kriz yönetimi bilincini kazandırmak, negatif stresi azaltmanın, pozitif stresi muhafaza etmenin yollarını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Kriz ile ilgili kavramlar, krizin boyutları, süreçleri, sonuçları, önleme, çözme ve faydaya dönüştürme faaliyetleri ile stres ile ilgili kavramlar, belirtileri ve temel aşamaları, strese neden olan faktörler ve stersin neden olduğu sonuçlar ve önleme faaliyetleri oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kriz ile ilgili kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Krizin boyutları ve temel etmenleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kriz süreci | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Krizin sonuçları | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kriz yönetimi kavramı ve kapsamı | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Kriz yönetimi süreci ve kriz yönetimi yaklaşımları | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Krizi önleme, çözme veya faydaya dönüştürmede kullanılabilecek yöntemler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Stres ile ilgili kavramlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | ARA SINAV | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Stres kavramı ve kapsamı | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Stresin belirtileri ve temel aşamaları | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Strese neden olan faktörler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Stresin yol açtığı sonuçlar ve stres yönetimi ve kontrolü | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kriz ile ilgili kavramlar | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
2 | Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
3 | Krizin boyutları ve temel etmenleri | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
4 | Kriz süreci | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
5 | Krizin sonuçları | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
6 | Kriz yönetimi kavramı ve kapsamı | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
7 | Kriz yönetimi süreci ve kriz yönetimi yaklaşımları | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
8 | Krizi önleme, çözme veya faydaya dönüştürmede kullanılabilecek yöntemler | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
9 | Stres ile ilgili kavramlar | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
10 | ARA SINAV | ARA SINAV |
11 | Stres kavramı ve kapsamı | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
12 | Stresin belirtileri ve temel aşamaları | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
13 | Strese neden olan faktörler | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
14 | Stresin yol açtığı sonuçlar ve stres yönetimi ve kontrolü | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
Ders Kaynakları | Tutar, Hasan (2011). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kriz ile ilgili kavramlar | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||
2 | Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | |||
3 | Krizin boyutları ve temel etmenleri | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | |||
4 | Kriz süreci | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
5 | Krizin sonuçları | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | |||
6 | Kriz yönetimi kavramı ve kapsamı | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
7 | Kriz yönetimi süreci ve kriz yönetimi yaklaşımları | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
8 | Krizi önleme, çözme veya faydaya dönüştürmede kullanılabilecek yöntemler | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
9 | Stres ile ilgili kavramlar | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
10 | ARA SINAV | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||
11 | Stres kavramı ve kapsamı | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||
12 | Stresin belirtileri ve temel aşamaları | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | |||
13 | Strese neden olan faktörler | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
14 | Stresin yol açtığı sonuçlar ve stres yönetimi ve kontrolü | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |