Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Etik | MYO 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi TALHA ZAFER, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrenci, iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. İş ve sosyal yaşamında etik davranışları kavrar. |
Dersin İçeriği | İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen ya da aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin önemini kavrar ve empatik iletişim becerilerini öğrenir | Anlatım, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İletişimde bilgi teknolojilerinin önemini, İş ve sosyal hayatta etik kuralları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin temel öğeleri | |
2 | İşleyiş açısından iletişim | |
3 | İletişim Engelleri, Fiziksel ve Teknik Engeller | |
4 | Sözsüz iletişim, sözsüz iletişimin öğeleri, beden dili, mekanın kullanımı, beden dilinin sınıflandırılması. | |
5 | Sözel iletişim, etkili konuşma teknikleri, | |
6 | Dinleme teknikleri, empatik etkileşim | |
7 | Sözsüz İletişim, işlevleri | |
8 | Sözsüz İletişim Kodları, kişiler arası mesafe | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Yazılı İletişim, yazılı iletişim, iş yaşamında kullanılan yazılı belgeler, yazılı iletişimin olumlu-olumsuz yönleri, iş yazışmaları | |
11 | Yazışma Türleri İletişimde etik ilke ve kurallarının belirlenmesi | |
12 | İletişimde Bilgi Teknolojileri, Bilgi Toplumunda İletişim Etiği, Etiğin kavramsal açılımı, İletişim ve etik ilişkisi, | |
13 | Mesleki etiğin amacı ve temel ilkeleri, iş ve sosyal hayatta etik kurallar | |
14 | Etik ve meslek etiği bağı, örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Metin Işık, İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Konya 2- Doç.Dr.Hasan Tutar ve M.Kemal Yılmaz, Genel İletişim, Kavramlar ve Modeller, Seçkin Yayınevi, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili terminolojiye, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Mesleğinde güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
3 | Tıbbi kayıtları, tıbbi raporlama ve yazışmaları, hasta dosyaları ve arşivleme süreçlerini yönetmelikler çerçevesinde etkin ve hızlı bir şekilde yapar. | X | |||||
4 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Mesleği ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
7 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir. | X | |||||
9 | Mesleki çalışmaları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yürütebilir. | X | |||||
10 | Alanında çalışmaların yürütülmesinde ve sorunların çözümlenmesinde ekip üyesi olarak yer alır. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini ilgili kişilerle paylaşır. | ||||||
12 | Sağlık hizmetlerinde hasta hakları ve hasta mahremiyeti bağlamında etik kurallara göre hizmet etmesini bilir. | ||||||
13 | 13. Hastalar, hasta yakınları ve sağlık hizmetinde görev alan diğer çalışanlarla etkili iletişim kurar ve mesleği ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar | |||||||||||||
2 | Sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin önemini kavrar ve empatik iletişim becerilerini öğrenir | |||||||||||||
3 | İletişimde bilgi teknolojilerinin önemini, İş ve sosyal hayatta etik kuralları açıklar | |||||||||||||
4 | Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular | |||||||||||||
5 | İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir | |||||||||||||
6 | Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 35 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |