Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Dokümantasyon II | TDS 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ders Materyalleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönü, tıbbi dokümantasyonla ilgili sağlık mevzuatı, ICD, tıbbi yazışmalar ve Tıbbi raporlar ile ilgili bilgileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerekliliği; Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı; Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı; Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri; Arşivleme ve otomasyon; Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD); Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama; Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri; ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı; Tıbbi yazışmalar; Tıbbi raporlar; Dökümantasyonda Kalite |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönününü bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemini tanır | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Tıbbi yazışma ve raporları hazırlar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Arşivleme ve otomasyon | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Yıl içi sınavı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Tıbbi yazışmalar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Tıbbi raporlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Tıbbi raporlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Dökümantasyonda Kalite | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuki tarihçesi ve hukuksal gerkliliği | 1/4,4,5/93 |
2 | Hasta dosyaları açısından sağlık yönetimi mevzuatı | 5/66,4 |
3 | Hasta dosyalarının gizliliği, gizlilik ihlali ve cezai karşılığı | 5/179,4 |
4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | 1/16,4,3/40 |
5 | Arşivleme ve otomasyon | 4 |
6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | 4 |
7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | 1/74,3/53,5/106,4 |
8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | |
9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | 1/74-79,4,3/53 |
10 | Yıl içi sınavı | 1/80,4 |
11 | Tıbbi yazışmalar | 1/77,4 |
12 | Tıbbi raporlar | 2/59,4 |
13 | Tıbbi raporlar | 3/50,5/266,4 |
14 | Dökümantasyonda Kalite | 1/127,4 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tıbbi dokümantasyonun hukuksal yönününü bilir | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
2 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemini tanır | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | |
3 | Tıbbi yazışma ve raporları hazırlar | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4 | Dosya saklamanın önemi ve dosya saklama yöntemleri | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |
5 | Arşivleme ve otomasyon | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
6 | Hastalıkların Uluslararası Dokümantasyon Sistemi (ICD) | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
7 | Hastalık Sınıflandırması ve Kodlama | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
8 | Hastalıkları Sınıflandırma Sistemleri | ||||||||||
9 | ICD içerdiği sınıflandırma düzeyleri, ülkemizde sağlık veri kaydı ve ICD’nin kullanımı | ||||||||||
10 | Yıl içi sınavı | ||||||||||
11 | Tıbbi yazışmalar | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
12 | Tıbbi raporlar | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
13 | Tıbbi raporlar | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
14 | Dökümantasyonda Kalite | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |