Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dosyalama ve Arşiv Teknikleri | MYO 104 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Tıp Kütüphaneciliği Yazışma Teknikleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | sanal veya klasik ortamda evrakın doğuşundan evrakın taşınması, depolanması, tekrar kullanılabilir formatta saklanması ve imha edilmesine kadar olan aşamaları detaylıca ortaya koymak ve ihtiyaç olan bilgi sisteminin alt gerekliliklerini analiz edip, tasarlayabilme kabiliyetine ulaşmaktır. |
Dersin İçeriği | Arşiv, Arşiv malzemesi ve Arşiv işlevleri, Arşivin türleri, Dünyada ve Türkiye´ deki arşivcilik ve tarihi. Arşivde sınıflama işlemleri, Ayıklama ve imha işlemleri, Koruma ve restorasyon işlemleri, Arşiv malzemelerini yıpratıcıları, Dosyalama işlemleri, Mikrofilm işlemleri, Manyetik ortama aktarma işlemleri, Tıbbi arşiv, Hastane arşivi. Tıbbi arşivin amacı, görevleri ve malzemeleri, Dosyalama işlemleri, Dosyalama sistemleri, İndeksleme işlemleri ve hastane arşivi bölümleri, Hastane arşivin örgütlemesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi , Bilgi Yönetimi, Bilgi Yönetimleri Sınıflandırma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Belge, Belge Türleri, Belge Yönetimi, Kurum açısından önemi öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Elektronik Belge, Yönetimi, E-imza ile ilgili kamu uygulamalarını öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Evrak, Türleri, Evrak İşlem Süreci, Evrak Yönetimi ve verimliğinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Form, Form Yönetimi, Form kullanma esasları, çeşitleri öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Dosyalama (Kavram-Tür-Süreç-Araç), | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Standart Dosyalama Planı ve Kullanım uygulamaları öğrenilerek iş hayatında pratik sağlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | ARA SINAV | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Dosyalama Yönetimi ve Sistemleri hakkında bilgi sahibi olunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
10 | Arşivleme (Amaç-önem-süreç) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Arşivleme Yöntemleri olarak gelenekse ve modern yöntem uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Saklama Yöntemleri ve süreleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Ayıklama ve İmha | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Tıbbı Arşiv, Hastahane Arşivi örgütlenmesi ile alan tecrübesi kazanılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi , Bilgi Yönetimi, Bilgi Yönetimleri Sınıflandırma | |
2 | Belge, Belge Türleri, Belge Yönetimi, Kurum açısından önemi | |
3 | Elektronik Belge, Yönetimi, E-imza | |
4 | Evrak, Türleri, Evrak İşlem Süreci, Evrak Yönetimi ve verimlilik | |
5 | Form, Form Yönetimi, Form kullanma esasları, çeşitleri | |
6 | Dosyalama (Kavram-Tür-Süreç-Araç), | |
7 | Standart Dosyalama Planı ve Kullanım uygulamaları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dosyalama Yönetimi ve Sistemleri | |
10 | Arşivleme (Amaç-önem-süreç) | |
11 | Arşivleme Yöntemleri | |
12 | Saklama Yöntemleri ve süreleri | |
13 | Ayıklama ve İmha | |
14 | Tıbbı Arşiv, Hastahane Arşivi örgütlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dosya ve Arşiv Yönetimi, Mehmet Altınöz Nobel Yayın Dağıtım Yücel İSLAM, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Seçkin Yayınları Hasan TUTAR, Ferit AYYILDIZ, Örnekleriyle Mesleki Yazışmalar ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayınları Hakan KOÇ, Menekşe TARHAN ÖZTOPRAK, Yazışma Teknikleri Örnekler ve Uygulamalar, Seçkin Yayınları Fahrettin ÖZDEMİRCİ, Hüseyin ODABAŞ Yazışma Yönetimi ve Dosyalama İşlemleri, Alter Yayıncılık Güven TANIŞ, Yazışma ve Dosyalama Teknikleri (Örnekli-Uygulamalı), Detay Yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi , Bilgi Yönetimi, Bilgi Yönetimleri Sınıflandırma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
2 | Belge, Belge Türleri, Belge Yönetimi, Kurum açısından önemi öğrenilir. | ||||||||||
3 | Elektronik Belge, Yönetimi, E-imza ile ilgili kamu uygulamalarını öğrenilir. | ||||||||||
4 | Evrak, Türleri, Evrak İşlem Süreci, Evrak Yönetimi ve verimliğinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
5 | Form, Form Yönetimi, Form kullanma esasları, çeşitleri öğrenilir. | ||||||||||
6 | Dosyalama (Kavram-Tür-Süreç-Araç), | ||||||||||
7 | Standart Dosyalama Planı ve Kullanım uygulamaları öğrenilerek iş hayatında pratik sağlanması | ||||||||||
8 | ARA SINAV | ||||||||||
9 | Dosyalama Yönetimi ve Sistemleri hakkında bilgi sahibi olunur. | ||||||||||
10 | Arşivleme (Amaç-önem-süreç) | ||||||||||
11 | Arşivleme Yöntemleri olarak gelenekse ve modern yöntem uygulamaları | ||||||||||
12 | Saklama Yöntemleri ve süreleri | ||||||||||
13 | Ayıklama ve İmha | ||||||||||
14 | Tıbbı Arşiv, Hastahane Arşivi örgütlenmesi ile alan tecrübesi kazanılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |