Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nörolojik Rehabilitasyon FZY 205 3 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KADRİ ER
Dersi Verenler Öğr.Gör. KADRİ ER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği Temel tanım ve kavramlar;
Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon;
Nörolojik hastalıkların fizyoterapide değerlendirme kriterleri;
Nörolojik hastalıkların tedavi programlarını planlama;
Örnek uygulamalar
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini özetleyebilecektir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri rapor edebilecektir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verebilecektir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlar
2 Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri
3 Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleri
4 Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu
5 Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu
6 Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.
7 Polinöropatiler ve rehabilitasyonu
8 Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonu
9 Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu
10 Yıl içi Sınavı
11 Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonu
12 Kafa travmalarında rehabilitasyon
13 İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemler
14 Kognitif rehabilitasyon
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1.Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini özetleyebilecektir
2 Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri rapor edebilecektir
3 Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verebilecektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 5