Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ve Prensipleri | FZY 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | NUMAN YENER |
Dersi Verenler | NUMAN YENER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fizik tedavi ve rehabilitasyonla ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Etik ve Ahlak tanim farkliligini anlatım; |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Fizik tedavi ve rehabilitasyonun prensiplerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Fizik tedavide etik kuralları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Etik kurallar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Dürüstlük ilkesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | arastirma yaparken etik kurallar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | özürlü gruplari ve tanimlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Yıl içi Sınavı | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | etik ilkelerin uygulama alanlari, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Araştırma etiği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | hastaya verilmesi gereken bilgiler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Özürlü gruplarinda etik kurallar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik ve Ahlak tanim farkliligini anlatım | |
2 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hekim, hasta ve hasta yakini iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari etik ve ahlak | |
3 | Tarihçe medikal etik ve prensipleri, | |
4 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari | |
5 | Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri, | |
6 | Etik kurallar, | |
7 | Dürüstlük ilkesi | |
8 | arastirma yaparken etik kurallar | |
9 | özürlü gruplari ve tanimlar | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | etik ilkelerin uygulama alanlari, | |
12 | Araştırma etiği | |
13 | hastaya verilmesi gereken bilgiler. | |
14 | Özürlü gruplarinda etik kurallar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders kitapları, internet kaynakları ile ders notları |
Ders Kaynakları | Karaduman, Ayşe,Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi, İstanbul, 2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dersle ilgili temel tanım ve kavramları öğrenir | |||||||||||||||
2 | Fizik tedavi ve rehabilitasyonun prensiplerini öğrenir | |||||||||||||||
3 | Fizik tedavide etik kuralları öğrenir | |||||||||||||||
4 | Fizyoterapistlerin hasta takibinde hasta iliskilerinde dikkat etmesi gereken kurallari | |||||||||||||||
5 | Rehabilitasyonda etik kurallar ve ilkeleri, | |||||||||||||||
6 | Etik kurallar, | |||||||||||||||
7 | Dürüstlük ilkesi | |||||||||||||||
8 | arastirma yaparken etik kurallar | |||||||||||||||
9 | özürlü gruplari ve tanimlar | |||||||||||||||
10 | Yıl içi Sınavı | |||||||||||||||
11 | etik ilkelerin uygulama alanlari, | |||||||||||||||
12 | Araştırma etiği | |||||||||||||||
13 | hastaya verilmesi gereken bilgiler. | |||||||||||||||
14 | Özürlü gruplarinda etik kurallar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |