Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kauçuk Malzemeler ve Üretim Teknikleri | IMM 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kauçuk malzemelerin reçetelerinin oluşturulması, Katkı maddeleri, kauçuk malzeme çeşitleri ve özellikleri, kauçuk malzeme üretim yöntemleri, endüstride kullanılan kauçukların seçim kriterleri hakkında öğrencilerin genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Polimer kimyası, Karışım Hazırlama, Dolgu maddeleri, Yumuşatıcılar, Proses kolaylaştırıcılar, Vulkanizasyon, Kauçuk işleme yöntemleri, Kauçuk malzemelerin sınıflandırılması ve kauçuk malzemeler; NBR, SBR, BR,IR, IIR, EPDM, NBR, CR, AU, CSM, Q, TPE
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kauçuk ana kavramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kauçuk malzemeler arasındaki farklılıkları analiz edebilir ve tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kauçuklara katılan dolgu malzemelerini karşılaştırabilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Vulkanizasyon eğrisini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kauçuklarda yaşlanmaya sebep olan özellikleri karşılaştırabilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kauçuk şekillendirme yöntemlerini bilir ve karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Doğal ve SBR kauçuk özelliklerini ve kullanım alanlarını planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | NBR kauçuk özelliklerini bilir ve karışımlarını planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | EPDM kauçuk özelliklerini ve karışımlarını bilir ve analiz edebilir, Pigmentleri sınıflandırabilir ve etkilerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Geleneksel dolgu maddesi olan karbon siyahlarının özelliklerini ve sınıflandırılmasını bilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Kauçuklarda tüm katkı maddelerini bilir , sınıflandırabilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Proses yardımcı maddelerinin kauçuk malzemeye etkilerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Karbon siyahlarını sınıflandırabilir ve özelliklerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kauçuk malzemelere giriş | |
2 | Polimer kimyası | |
3 | Kauçuk Teknolojisi | |
4 | Kauçukların sınıflandırılması | |
5 | Kauçuk karışım hazırlama | |
6 | Kauçuk katkı malzemeleri | |
7 | Yumuşatıcılar | |
8 | Proses kolaylaştırıcılar | |
9 | Vulkanizasyon | |
10 | Kauçuk malzeme çeşitleri ve özellikleri | |
11 | Kauçuk şekillendirme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nicholas P. Cheremisinoff, Paul N. Cheremisinoff, Elastomer Technology Handbook, CRC Press, 1993
|
Ders Kaynakları | Elastomer Teknolojisi-I, Haldun Ömer Savran, Kauçuk Derneği yayınları, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kauçuk ana kavramlarını bilir | |||||||
2 | Kauçuk malzemeler arasındaki farklılıkları analiz edebilir ve tartışabilir. | |||||||
3 | Kauçuklara katılan dolgu malzemelerini karşılaştırabilir ve analiz edebilir. | |||||||
4 | Vulkanizasyon eğrisini analiz edebilir. | |||||||
5 | Kauçuklarda yaşlanmaya sebep olan özellikleri karşılaştırabilir ve analiz edebilir. | |||||||
6 | Kauçuk şekillendirme yöntemlerini bilir ve karşılaştırabilir. | |||||||
7 | Doğal ve SBR kauçuk özelliklerini ve kullanım alanlarını planlayabilir. | |||||||
8 | NBR kauçuk özelliklerini bilir ve karışımlarını planlayabilir. | |||||||
9 | EPDM kauçuk özelliklerini ve karışımlarını bilir ve analiz edebilir, Pigmentleri sınıflandırabilir ve etkilerini analiz edebilir. | |||||||
10 | Geleneksel dolgu maddesi olan karbon siyahlarının özelliklerini ve sınıflandırılmasını bilir ve analiz edebilir. | |||||||
11 | Kauçuklarda tüm katkı maddelerini bilir , sınıflandırabilir ve analiz edebilir. | |||||||
12 | Proses yardımcı maddelerinin kauçuk malzemeye etkilerini analiz edebilir. | |||||||
13 | Karbon siyahlarını sınıflandırabilir ve özelliklerini analiz edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |