Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojik Materyallerin Fiziksel Özellikleri | IMM 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gıda işleme makinaları, tarım makinaları, gıda işleme fabrikalarında kullanılan bazı sistem ve donanımlar ile soğuk hava depolarını tasarımında ve çalıştırılmasında ilgili biyolojik materyallerin mekanik ve reolojik özelliklerinin bilinmesi ve gerektiğinde belirtilen özelliklerin ölçülmesi gerekir. Dersin amacı , bu alanda çalışacak makine, imalat ve gıda mühendisliği öğrencilerine gerekli bilgilerin aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Materyallerin genel biyolojik yapılar, fiziksel özellikler , reolojik özellikler, gerilme, deformasyon ve materyal davranışı, akış ve viskozite, esneklik modülü ve sertlik, mekanik hasar, sürtünme ve taneli akış, aerodinamik özellikler, ısıl özellikler, elektromanyetik özellikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Materyallerin biyolojik, fiziksel ve reolojik özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Materyallerin değişik özelliklerini belirleme yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Materyallerin değişik özelliklerini uygun yöntemlerle belirler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Materyallerin genel biyolojik yapıları | |
3 | Fiziksel özellikler | |
4 | Reolojik özellikler | |
5 | Gerilme, deformasyon ve materyal davranışı | |
6 | Akış ve viskozite, viskozite ölçümü | |
7 | Esneklik modülü ve sertlik ölçme yöntemleri | |
8 | Mekanik hasar ve belirlenmesi | |
9 | Sürtünme | |
10 | Ara sınav | |
11 | Taneli akış ve debi ölçümü | |
12 | Aerodinamik özellikler ve belirlenmei | |
13 | Isıl özellikler | |
14 | Elektromanyetik özellikler, ölçme elemanları ve yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. ÖZSERT, İ., 1997. Ürün İşleme İlkeleri ve Makinaları (Ders notu). Ata.Ü.Z.F., Erzurum. 2. KARA, M.,2012. Biyolojik Ürünlerin Fiziksel Özellikleri.Ata. Ü.Z.F. Yayın No:242, Erzurum |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Materyallerin biyolojik, fiziksel ve reolojik özelliklerini açıklar | |||||||
2 | Materyallerin değişik özelliklerini belirleme yöntemlerini bilir | |||||||
3 | Materyallerin değişik özelliklerini uygun yöntemlerle belirler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |