Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kaynaklı İmalatta Kalite Kontrol | İMM 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. UĞUR ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Süleyman Can Kurnaz |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bir plana göre kaynakların ve kaynakların doğruluğunu kontrol etmek için farklı ölçüm araçları kullanacak kişilerin bilgi, birikiminin sağlanması, planlarda kullanılan farklı kaynak sembollerini tanımlayın Amerikan Kaynak Denetimi Derneği'nin çeşitli kod spesifikasyonlarına atıfta bulunma yeteneğinin kazanılması, Sıvı penetrantlar, ultrasonik, X-ışını, manyetik parçacık ve girdap akımı gibi çeşitli tahribatsız muayene süreçlerini kullanım amaçlarının ve kullanım şartlarının bilinmesi, Kaynakçının iş sınıflandırmasını kapsayan mesleki tanım, koşullar, görev listesi ve profili hakkında endüstriyel farkındalık sağlayan eğitim verilmesi |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite kontrolün amacı, Kalite kontrolden toplam kalite kontrole geçiş, sürekli iyileştirme kavramlarını tanımlar (Bilgi) | Anlatım, | |
2 | Kaynaklı imalat ile diğer imalat yöntemler arasındaki farkları birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kaynaklı bağlantılarda oluşan kaynak hatalarını standartlardaki tolerans ve değerlendirme kriterlerini dikkate alarak, kaynak hatalarının kabul edilip edilemeyeceğini çözümler (Analiz) | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Her hangi bir kaynaklı imalat üzerinden, kaynak hatalarının değerlendirilmesi yapılarak, kabul kriterlerine göre uygun olup olmadığını örnek problemle çözer (Uygulama) | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Her hangi bir kaynaklı imalat üzerinden kaynak hataları kaynak ölçü aletleri kullanılarak kabul kriterlerine göre uygun olup olmadığını çözümler (Analiz) | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Kaynak hatalarının sebepleri analiz ederek, çeşitli çözüm yöntemleri önerir (Sentez) | Anlatım, | |
7 | Kaynak dikiş hatalarının derecelendirilmesi ve standartlarda belirtilen kriterleri birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Kaynaklı bağlantılara uygulanabilecek tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini tanımlar (Bilgi) | Anlatım, | |
9 | Kaynaklı bağlantılara uygulanabilecek tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) ve hangi yöntemin hangi amaç için kullanılacağını önerir (Sentez) | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite kontrolün amacı ve önemi, Kalite kontrolden toplam kalite kontrole geçiş, sürekli iyileştirme kavramlarının tanımlanması | |
2 | Kaynaklı imalatların tanımlanması ve Kaynaklı imalatta kalite kontrolün önemi | |
3 | Kaynaklı bağlantılarda oluşan hatalar ve değerlendirme kriterleri | |
4 | Kaynak hataları, sebepleri ve önlem önerileri | |
5 | Kaynak dikiş hatalarının derecelendirilmesi ve standartlarda belirtilen kriterler | |
6 | Kaynak hatalarının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler ve kaynak ölçü aletleri | |
7 | Kaynaklı bağlantıların tahribatlı muayene yöntemleri, | |
8 | Kaynaklı numune standartları, numune hazırlama teknikleri | |
9 | Kaynak dikişlerinin görsel muayene kontrolü ve değerlendirme ölçütleri | |
10 | Kaynak dikişlerinin radyografik ve penetrasyon yöntemleriyle kontrolü | |
11 | Kaynak dikişlerinin ultrasonik ve manyetik yöntemlerle kontrolü | |
12 | Örnek uygulamalar I | |
13 | Örnek uygulamalar II | |
14 | Örnek uygulamalar III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi ders notlerı |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalite kontrolün amacı, Kalite kontrolden toplam kalite kontrole geçiş, sürekli iyileştirme kavramlarını tanımlar (Bilgi) | |||||||
2 | Kaynaklı imalat ile diğer imalat yöntemler arasındaki farkları birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) | |||||||
3 | Kaynaklı bağlantılarda oluşan kaynak hatalarını standartlardaki tolerans ve değerlendirme kriterlerini dikkate alarak, kaynak hatalarının kabul edilip edilemeyeceğini çözümler (Analiz) | |||||||
4 | Her hangi bir kaynaklı imalat üzerinden, kaynak hatalarının değerlendirilmesi yapılarak, kabul kriterlerine göre uygun olup olmadığını örnek problemle çözer (Uygulama) | |||||||
5 | Her hangi bir kaynaklı imalat üzerinden kaynak hataları kaynak ölçü aletleri kullanılarak kabul kriterlerine göre uygun olup olmadığını çözümler (Analiz) | |||||||
6 | Kaynak hatalarının sebepleri analiz ederek, çeşitli çözüm yöntemleri önerir (Sentez) | |||||||
7 | Kaynak dikiş hatalarının derecelendirilmesi ve standartlarda belirtilen kriterleri birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) | |||||||
8 | Kaynaklı bağlantılara uygulanabilecek tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini tanımlar (Bilgi) | |||||||
9 | Kaynaklı bağlantılara uygulanabilecek tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerini birbirinden ayırt ederek, yorumlar (Kavrama) ve hangi yöntemin hangi amaç için kullanılacağını önerir (Sentez) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |