Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Patent ve Ürün Ticarileştirme | İMM 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AKIN AKINCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; patent kavramları, patent araştırma, patent başvuru ve süreci, faydalı model, marka tescili, endüstriyel tasarım, yurtdışı tescil, fikri ve sınaî mülkiyet hakları, telif hakları, barkod tescili, coğrafi işaretler, entegre devre topografyaları, logo ve formlar ile devlet desteklerinin tanıtılmasıdır. Ayrıca ürün ticarileştirme adımları ve ürün geliştirme aşamalarının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Patent kavramları, patent araştırma, patent başvuru ve süreci, faydalı model, marka tescili, endüstriyel tasarım, yurtdışı tescil, fikri ve sınaî mülkiyet hakları, telif hakları, barkod tescili, coğrafi işaretler, entegre devre topografyaları, logo ve formlar, devlet destekleri, ticarileştirme adımları ve ürün geliştirme aşamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fikri ve sınaî mülkiyet hakları kavramlarını anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Patent, faydalı model ve marka tescil araştırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
3 | Patent tarifnamelerini analiz etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Patent ve faydalı model başvuru aşamalarını öğrenme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ürün geliştirme aşamalarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Ürünün ticarileştirme adımlarını öğrenme | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Devlet destekleri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fikri ve sınaî mülkiyet hakları kavramları | |
2 | Patent, faydalı model ve marka tescil araştırma | |
3 | Patent, faydalı model ve marka tescil başvuru ve süreci | |
4 | Faydalı model ve endüstriyel tasarım | |
5 | Marka tescili | |
6 | Telif hakları ve yurtdışı tescil | |
7 | Barkod tescili ve coğrafi işaretler | |
8 | Entegre devre topografyaları | |
9 | Logo ve formlar | |
10 | Ürün geliştirme | |
11 | Ürün ticarileştirme | |
12 | Ürün ticarileştirme adımları | |
13 | Ürün ve pazar ilişkisi | |
14 | Devlet destekleri |
Kaynaklar | ||||
---|---|---|---|---|
Ders Notu |
|
|||
Ders Kaynakları | 1) David Hunt, Long Nguyen, Matthew Rodgers, Patent Searching: Tools & Techniques, Wiley, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fikri ve sınaî mülkiyet hakları kavramlarını anlama | |||||||
2 | Patent, faydalı model ve marka tescil araştırma | |||||||
3 | Patent tarifnamelerini analiz etme | |||||||
4 | Patent ve faydalı model başvuru aşamalarını öğrenme. | |||||||
5 | Ürün geliştirme aşamalarını öğrenme | |||||||
6 | Ürünün ticarileştirme adımlarını öğrenme | |||||||
7 | Devlet destekleri hakkında bilgi sahibi olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |