Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahlak Felsefesi Tarihi | UFM 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak Felsefesinin temel kavramlarını tanır. | ||
2 | Ahlakın diğer felsefe alanları ile ilişkisini gösterir. | ||
3 | Ahlakı temellendirebilir. | ||
4 | Etiğin kuramsal ve uygulamalı yönlerinin bağlantısını aöıklayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlakın Temellendirilmesi: niçin ahlaklı olmalıyız? | |
2 | Ahlak felsefesinin temel kavramları | |
3 | Temel ahlak teorileri: normatif Etik | |
4 | Temel ahlak teorileri: betimleyici etik | |
5 | Temel ahlak teorileri: meta etik | |
6 | İlkçağda Ahlak: Eudaimonist Etik | |
7 | Ortaçağda Ahlak: Teolojik Etik | |
8 | Yeniçağ felsefesinde rasyonalist ve empirist yaklaşımlar | |
9 | Kant’ın ödev ahlakı | |
10 | Kant’ın ödev ahlakı | |
11 | Mill ve Faydacılık | |
12 | 20. yüzyılda ahlak teorileri | |
13 | Uygulamalı Etik problemleri | |
14 | Uygulamalı Etik problemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alasdair MacIntyre, Erdem Peşinde, Ayrıntı Yayınları Alasdair MacIntyre, Ethik´in Kısa Tarihi, Paradigma Harun Tepe, Etik ve Metaetik, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları Immanuel Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirmesi Aristoteles, Nichomachos´a Etik Peter Singer, Practical Ethics, Cambridge John Stuart Mill, Faydacılık, 1965 İoanna Kuçuradi, Etik, İstanbul, 1996 Jon Nuttall, Ahlak Üzerine Tartışmalar,İstanbul, 1997 Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, İstanbul, 2002 Lokman Çilingir, Ahlak Felsefesine Giriş, Ankara, 2009 İstanbul, 2009 Doğan Özlem, Etik Ahlak Felsefesi, İstanbul, 2010 Fred Feldman, Etik Nedir?, İstanbul, 2012 Long, A. A. Stroll, R. Campbell, V. J. Bourke, Etik Kuramları, Ankara, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|
1 | Ahlak Felsefesinin temel kavramlarını tanır. | ||||
2 | Ahlakın diğer felsefe alanları ile ilişkisini gösterir. | ||||
3 | Ahlakı temellendirebilir. | ||||
4 | Etiğin kuramsal ve uygulamalı yönlerinin bağlantısını aöıklayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 189 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |