Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Popüler Kültürde Etik | UFM 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Popüler kültürün teorik altyapısını kavrar. | ||
2 | Popüler kültüre ilişkin teorik yaklaşımları sıralar | ||
3 | Popüler kültür üzerine felsefi düşünme geliştirebilir. | ||
4 | Popüler kültürün etkileri üzerine tartışabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Popülizm ve Popüler Kültür nedir? | |
2 | Popüler Kültür, Kitle Kültürü, Beğeni Kültürü | |
3 | Popüler Kültür, Kitle Kültürü, Beğeni Kültürü | |
4 | Popüler Kültür Üzerine Teorik Yaklaşımlar:Faydacılık | |
5 | Popüler Kültür Üzerine Teorik Yaklaşımlar:Marxism ve Hegemonya | |
6 | Popüler Kültür Üzerine Teorik Yaklaşımlar: Yapısalcılık ve Post-Yapısalcılık | |
7 | Popüler Kültür Üzerine Teorik Yaklaşımlar: Yapısalcılık ve Post-Yapısalcılık | |
8 | İktidar ve Popüler Kültür | |
9 | Popüler Kültür, Cinsiyet ve Beden | |
10 | Popüler Kültür, Cinsiyet ve Beden | |
11 | Popüler Kültür, Etnik Köken ve Azınlık: Alternatif Yaşam Biçimleri | |
12 | Popüler Kültür ve Postmodernizm | |
13 | Ticari Toplum, Tüketim Toplumu, Kitle İletişim Araçları, Reklam | |
14 | Popüler Kültür Üretimi: Radyo, TV, Film ve Imaj Üreticileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ekmel Geçer, Medya ve Popüler Kültür, 2013 Korkmaz Alemdar, Popüler Kültür ve İletişim, 2009 Kolektif, Doğu Batı Düşünce Dergisi Sayısı 15: Popüler Kültür Angela Mcrobbie, Postmodernizm ve Popüler Kültür, 2013 Der. Nazife Güngör, Popüler Kültür ve İktidar Erol Mutlu, Globalleşme Popüler Kültür ve Medya John Storey, Popüler Kültür Çalışmaları Kuramlar ve Metodlar,2000 Ünsal Ozkay, Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya: Bilim Kurgu ve Korku Sineması Levent Yaylagül, Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|
1 | Popüler kültürün teorik altyapısını kavrar. | ||||
2 | Popüler kültüre ilişkin teorik yaklaşımları sıralar | ||||
3 | Popüler kültür üzerine felsefi düşünme geliştirebilir. | ||||
4 | Popüler kültürün etkileri üzerine tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |