Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enzimler | TBK 503 | 0 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Enzim bilgilerinin verilmesi |
Dersin İçeriği | Enzimlerin sınıflandırılması, tepkime hızına etkileri, internasyonel ünite, katal, enzim tepkimesine katılan özgül gruplar, enzim aktivitesinin özgüllüğü, enzim-substrat tepkimesiyle ilgili hipotezlerler, enzim inhibisyonu, enzimlerin aktif bölgesi, enzimatik analizlerin tıpta ve endüstride kullanımı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Enzimlerin sınıflandırılmasının öğrenilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Enzimlerin hız, substrat ilişkisinin öğrenilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | İzoenzimlerin öğrenilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi | |
2 | Enzimlerin sınıflaması | |
3 | Enzimlerin hız substrat ilişkisi | |
4 | İzoenzimler | |
5 | Allosterik enzimler | |
6 | Klinik önemi olan enzimler | |
7 | Arasınav | |
8 | Akut koroner sendromda artan enzimler | |
9 | Karaciğer hastalıklarında artan enzimler | |
10 | Amilaz, lipaz | |
11 | Kompetatif inhibisyon | |
12 | Non kompetetif inhibisyon | |
13 | Un kompetetif inhibisyon | |
14 | Geri dönüşümsüz inhibisyonlar, Enzim substrat ilişkisi teorileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. David L. Nelson, Michael M. Cox Lehninger Biyokimyanın İlkeleri Çeviri Editörü Murat Elçin; 2013. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir, bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | X | |||||
3 | Laboratuvar güvenliği, biyokimyasal yöntemler vb. temel laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | |||||
5 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak özel çalışma alanına uygular, ilgili deneyleri planlar, deneysel yaklaşımları uygular. | X | |||||
6 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel bir konuda seminer sunar. | X | |||||
7 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda iş sağlığı ve güvenliği temel eğitimi öğrenir | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 |
2 | Enzimlerin sınıflandırılmasının öğrenilmesi | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 2 |
3 | Enzimlerin hız, substrat ilişkisinin öğrenilmesi | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
4 | İzoenzimlerin öğrenilmesi | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |