Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Solunum Sistemi Anatomisi | ANA 503 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BAYLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Solunum sisteminin gelişimsel ve klinik anatomisinin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Solunum sisteminin gelişimi, mikroskobik, makroskobik ve klinik anatomisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Solunum organları nasıl geliştiğini ve fonksiyonlarını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Larinx’in kıkırdakları, bağları, kaslarını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Trakeanın yapısı ve komşuluklarını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bronkopulmoner segmentasyonu, Akciğer lobları, fissürleri ve mikroskobik yapısını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Plevranın yapısı ve çıkmazları ile mediastinum’u oluşturan yapıları kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Solunum sistemin gelişimsel anatomisi, solunum organların fonksiyonları | |
2 | Burun | |
3 | Paranasal sinüsler | |
4 | Pharynx | |
5 | Larynx I | |
6 | Larynx II | |
7 | Trachea ve bronchus´lar | |
8 | Akciğerler ve Plevra I | |
9 | Akciğerler ve Plevra II | |
10 | Akciğerler ve Plevra III | |
11 | Diaphragma | |
12 | Mediastinum | |
13 | Göğüs boşluğu | |
14 | Solunum sistemi klinik anatomisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Anatomi (ed: Kaplan Arıncı, Alaittin Elhan) |
Ders Kaynakları | 1-Anatomi (ed: Kaplan Arıncı, Alaittin Elhan) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan anatomisi temel bilgilerine hakim olma ve bu bilgileri kullanabilme | X | |||||
2 | Terminoloji hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve kullanabilme | X | |||||
3 | Sistemler ve organların anatomisi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri gerektiğinde aktarabilme | X | |||||
4 | Kadavra diseksiyonu becerisi kazanabilme, sistematik ve topografik olarak uygulayabilme | X | |||||
5 | Literatür taraması yapabilme, bilimsel makale okuma, değerlendirme ve güncel bilgileri takip edebilme | X | |||||
6 | Anatomi bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme | X | |||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme, akademik yaşamın ahlak kurallarını kavrayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Solunum organları nasıl geliştiğini ve fonksiyonlarını kavrayabilme | |||||||
2 | Larinx’in kıkırdakları, bağları, kaslarını kavrayabilme | |||||||
3 | Trakeanın yapısı ve komşuluklarını kavrayabilme | |||||||
4 | Bronkopulmoner segmentasyonu, Akciğer lobları, fissürleri ve mikroskobik yapısını kavrayabilme | |||||||
5 | Plevranın yapısı ve çıkmazları ile mediastinum’u oluşturan yapıları kavrayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |