Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları ve Satınalma Süreci IHR 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını ve satın alma sürecini anlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tüketici davranışı kavramı, tüketici davranışının pazarlama ile ilişkisi, tüketici davranış modelleri ve satın alma süreci, tüketici ihtiyaçları, tüketim olgusu, motivasyon ve ilgilenim, algılama, öğrenme, tutumlar, kişilik, yaşam tarzı, kültür, sosyal sınıf ve gruplar, konumlandırma, örgütsel satın alma 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici davranışı ve pazarlama arasındaki ilişkinin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tüketici davranışını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Satın alma sürecinin öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Konumlandırmanın tüketici davranışı üzerindeki etkisinin öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Tüketici davranış modellerinin öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici Davranışlarına Giriş, Tüketim Toplumu, Tüketim Kültürü Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
2 Algi Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
3 Öğrenme ve Hafıza Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
4 Motivasyon ve İlginenim Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
5 Tutumlar Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
6 Benlik ve Kişilik Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
7 Değerler Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
8 Yaşam Biçimleri Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
9 Kültür Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
10 Referans Grupları Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
11 Aile Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
12 Cinsiyet Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
13 Satın Alma karar süreci Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
14 Tüketici Davranış Modelleri Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu, Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tüketici Davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A.Hamdi İslamoğlu

Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman

Konumlandırma - Tüketici Zihnini Fethetme Sanatı - Jack Trout -All Ries

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Tüketici davranışı ve pazarlama arasındaki ilişkinin öğrenilmesi 2 1
2 Tüketici davranışını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi 1
3 Satın alma sürecinin öğrenilmesi 1 2
4 Konumlandırmanın tüketici davranışı üzerindeki etkisinin öğrenilmesi 1
5 Tüketici davranış modellerinin öğrenilmesi 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 70
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 3 5 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6