Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yerel Yönetimler ve Sorunları UMS 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSA EKEN
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSA EKEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Belediyeler, ülkemizde, genel olarak diğer yerel yönetimlere göre daha önemlidir. Türkiye?de halkın %83?ünün belediye sınırları içinde yaşadığı düşünüldüğünde belediyelerin önemi ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, 5393 sayılı yeni Belediye Kanunu, hem kamu hizmetinden yararlananlar hem de yerel kamu hizmeti sunanlar için yeni planlar, politikalar ve araçlar ortaya çıkarmaktadır. Bu gelişmelerin belediye yönetimine yansımaları ve bu süreçte ortaya çıkan sorunların analiz edilmesi gerekir.

Dersin İçeriği

Kamu yönetimi içinde yerel yönetimler,

Yerel yönetimlerin tanımı, önemi, dayandığı değerler, yerel demokrasi,

Dünya'da yerel yönetimlerin tarihi ve gelişimi,

Türkiye'de yerel yönetimlerin tarihi ve gelişimi,

Anayasalarda yerel yönetimler,

Yerel yönetim kuruluşları; belediye, büyükşehir belediyesi, il özel idaresi ve köyler;

Yerel yönetim birlikleri,

Yerel yönetimlerde hizmet yöntemleri,

Yerel yönetimlerde yeniden yapılanma,

Yerel yönetimlerin uluslararası ilişkileri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kent yönetimi tarihini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Türkiye'de belediyelerin gelişimini bilir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Yerel yönetimleri ve dayandığı değerleri bilir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Belediye yapısını ve mevzuatını bilir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 il özel idaresi yapısını ve mevzuatını bilir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Köy yönetimini, mahalli idare birliklerini bilir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kent yönetiminin tarihi gelişimi
2 Merkezden yönetim yerinden yönetim ayrımı
3 Yerel yönetimlerin dayandığı değerler
4 Türkiye'de belediyecilik tarihi
5 Anayasalarda yerel yönetimler
6 Belediyenin yapı, işleyiş, yetki ve görevleri
7 Büyükşehir belediyelerinin yapı işleyiş, yetki ve görevleri
8 Belediyenin Organları: Meclisi, Encümen, Başkan
9 Vize Sınavı
10 Belediyelerin mali yapısı
11 İl özel idaresinin yapı, işleyiş, yetki ve görevleri (il yapısının tarihi gelişimi dahil)
12 Köy yönetimi yapısı, işleyişi, yetki ve görevleri
13 Merkezi yönetim yerel yönetim ilişkileri
14 Yerel yönetimlerde reform
Kaynaklar
Ders Notu

SABİS sistemine haftalık olarak yüklenmektedir.

Ders Kaynakları

Henri Pirenne, Ortaçağ Kentleri

KELEŞ, Ruşen, Yerinden Yönetim ve Siyaset, 
ŞENGÜL, Ramazan, Yerel Yönetimler
ERYILMAZ, Bilal, Yerel Yönetimlerin Yeniden Yapılanması, 
TOPRAK, Zerrin, Yerel Yönetimler, 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme
2 Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma
3 Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme
4 Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme
5 Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme
6 Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme
7 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
8 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
10 Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kent yönetimi tarihini bilir
2 Türkiye'de belediyelerin gelişimini bilir
3 Yerel yönetimleri ve dayandığı değerleri bilir
4 Belediye yapısını ve mevzuatını bilir
5 il özel idaresi yapısını ve mevzuatını bilir
6 Köy yönetimini, mahalli idare birliklerini bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 191
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,64
Dersin AKTS Kredisi 6