Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Tanıtım | UMS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YAKUP KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YAKUP KÖSEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belediyelerde halkla ilişkiler olgusunun öneminin açıklanması. |
Dersin İçeriği | Belediye,halk, halkla ilişkiler,tanıtım, kişilerarası iletişim becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler olgusunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Halkla ilişkilerin önem ve işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Halkla ilişkiler açısından kişilerarası iletişim becerilerinin önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Belediyelerde halkla ilişkilerin işlev ve önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Belediyelerde halkla ilişkiler ve tanıtımda kullanılan araçları ele alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Belediyelerde ne tür halkla ilişkiler uygulamalarının yapılabileceğini gösterir | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gözlem, | |
7 | Örnek uygulamaları çözümler. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler nedir? Ne değildir? Halkla ilişkilerin önem ve işlevi | |
2 | Halkla ilişkiler ve tanıtımda kullanılan araçlar. | |
3 | Belediyelerde halkla ilişkilerin önemi | |
4 | Belediyelerde halkın yakınma yöntemleri | |
5 | Belediyeler açısından halkla ilişkilerin amaçları | |
6 | Belediyelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinde temel ilkeler | |
7 | Belediyelerde halkı tanıma yolları | |
8 | Belediye hizmet ve faaliyetlerinin halka tanıtılmasında kullanılan araçlar | |
9 | Belediyelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurum imajına etkisi | |
10 | Belediyelerde halkla ilişkiler örgütlenmesi | |
11 | ABD ve Avrupa?da yerel yönetimlerde halkla ilişkiler | |
12 | Belediye odaklı halkla ilişkiler programının hazırlanması | |
13 | Belediyelerde halkla ilişkiler uygulaması olarak ?açık kapı? örneği | |
14 | Araştırma ve İnceleme: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Örneği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | IŞIK, Metin, Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Sakarya, 2012 |
Ders Kaynakları | 1. BALTA PELTEKOĞLU, Filiz, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul,1998 2. IŞIK, M. Ve AKDAĞ, M., Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Eğitim Kitabevi, Konya, 2009 3. GÜLLÜPINAR, Hasan, Belediyelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Kitabevi, Konya, 2009 4. SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler olgusunu tanımlar. | ||||||||||
2 | Halkla ilişkilerin önem ve işlevini açıklar. | ||||||||||
3 | Halkla ilişkiler açısından kişilerarası iletişim becerilerinin önemini vurgular. | ||||||||||
4 | Belediyelerde halkla ilişkilerin işlev ve önemini açıklar. | ||||||||||
5 | Belediyelerde halkla ilişkiler ve tanıtımda kullanılan araçları ele alır. | ||||||||||
6 | Belediyelerde ne tür halkla ilişkiler uygulamalarının yapılabileceğini gösterir | ||||||||||
7 | Örnek uygulamaları çözümler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |