Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şehir ve Metropol Planlama | KDP 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Selin Başcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı planlama, bölge ve metropoliten planlamayı öğretip bu konudaki sorunlarda analizler yapacak ve çözüm üretecek kişiler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bölge kavramı, metropol kent kavramı, Bölgesel kalkınma politikaları, Bölge planlama yaklaşımları, Türkiye de bölge planlama yaklaşımları, Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısı, Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlama . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bölge ve metropol kent kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bölge planlama, metropoliten kent planlama ve planlama hiyerarşisi ilişkisini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bölgesel kalkınma politikalarını tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Bölgesel kurumlaşma ve planlama ilişkisini analiz edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bölgesel kalkınma ve bölge planlama sorunlarının değerlendirilmesini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlamayı açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Metropoliten kent planlama süreci ve aşamalarını açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölge kavramı, metropol kent kavramı | |
2 | Bölge planlama, metropoliten kent planlama ve planlama hiyerarşisi ilişkisi | |
3 | Bölgesel kalkınma politikaları | |
4 | Bölge planlama yaklaşımları | |
5 | Bölgesel kurumlaşma ve planlama ilişkisi | |
6 | Türkiye de bölge planlama yaklaşımları | |
7 | Bölgesel kalkınma ve bölge planlama sorunlarının değerlendirilmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısı | |
10 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlama (1) | |
11 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlama (2) | |
12 | Metropoliten kent planlama süreci ve aşamaları | |
13 | Bölge ve metropoliten planlamada uygulama sorunları | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Orhan Göçer, Metropoliten Planlama. |
Ders Kaynakları | - İlhan Tekeli. Mekan Organizasyonlarına Makro Yaklaşım. Türkiye üzerine bir deneme. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayın No 28 . Ankara 1979. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | ||||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | ||||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bölge ve metropol kent kavramını tanımlar. | |||||||
2 | Bölge planlama, metropoliten kent planlama ve planlama hiyerarşisi ilişkisini açıklayabilir. | |||||||
3 | Bölgesel kalkınma politikalarını tartışabilir. | |||||||
4 | Bölgesel kurumlaşma ve planlama ilişkisini analiz edebilir | |||||||
5 | Bölgesel kalkınma ve bölge planlama sorunlarının değerlendirilmesini yapabilir. | |||||||
6 | Metropoliten kentin sosyal ekonomik yapısını değerlendirebilir. | |||||||
7 | Yasal, yönetsel ve kurumsal açıdan metropoliten planlamayı açıklayabilir. | |||||||
8 | Metropoliten kent planlama süreci ve aşamalarını açıklayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|