Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´De Şehircilik ve Sorunları | UMS 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye Türkiye?de şehirciliğin gelişimini ve sorunlarını detaylı bir şekilde analiz etmektir. Türkiye?de şehirleşme özellikle 1950?den sonra gelişmiş, fakat bu gelişme bir takım sorunları da beraberinde getirmiştir. Gecekondulaşma bu sorunun odak noktası olarak ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla bu ders işlenirken şehirciliğin farklı yanlarının yanı sıra özellikle sorunlu yanları ön plana çıkarılarak ele alınacaktır. Ayrıca ders bağlamında şehirciliğin sorunlarına karşı geliştirilen çözüm önerileri de analiz edilecektir. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye?de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kent planlamasının kuramlarını, sürecini, yasal dayanaklarını öğrenme ve bunları bölge planlarıyla birlikte anlamlandırıp değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kentsel yoksulluğun giderilmesinde merkezi hükümetin ve yerel yönetimlerin etkinliğini değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Doğal yıkım olayları karşısında alınabilecek tedbirleri analiz eder, bu tedbirlerin etkinliğini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Gecekondu sorunun Türkiye?deki durumunu değerlendirir, ilgili çözüm önerilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye?de kent tarihi | |
2 | Kent ve kentleşme kavramları | |
3 | Türkiye?de kentleşme | |
4 | Türkiye?de kentleşme nedenleri | |
5 | Şehirleşme teorileri | |
6 | Şehir planlama, imar planı | |
7 | Bölge Gelişmesi İçin Planlama | |
8 | Arasınav | |
9 | Gecekondu sorunu | |
10 | Kentsel Yoksulluk | |
11 | Kentlileşme Sorunu | |
12 | Kent Güvenliği Sorunu | |
13 | Doğal yıkım olayları ve Türkiye | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1 )Toprak, Zerrin (2008), Kent Yönetimi ve Politikası, Birleşik Matbaacılık, İzmir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, belediyelerde stratejik yönetim, kentleşme, çevre sorunları, yerel yönetim politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, kentleşme, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder | ||||||||||
2 | Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye?de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, | ||||||||||
3 | Kent planlamasının kuramlarını, sürecini, yasal dayanaklarını öğrenme ve bunları bölge planlarıyla birlikte anlamlandırıp değerlendirir, | ||||||||||
4 | Kentsel yoksulluğun giderilmesinde merkezi hükümetin ve yerel yönetimlerin etkinliğini değerlendirir, | ||||||||||
5 | Doğal yıkım olayları karşısında alınabilecek tedbirleri analiz eder, bu tedbirlerin etkinliğini değerlendirir. | ||||||||||
6 | Gecekondu sorunun Türkiye?deki durumunu değerlendirir, ilgili çözüm önerilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |