Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimler ve İmar Uygulamaları | MIS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yerel Yönetimler ve imara ait temel kavramları bilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İmar uygulamalarının yerel yönetimler açısından önemini tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | İmar uygulamalarını doğru bir biçimde yorumlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kamulaştırma, arsa düzenlemeleri, yapı denetimleri gibi kavramları analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Kaçak yapılaşma, imar suç ve cezaları konusunda doğru yargı yollarını kullanır | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yerel yönetimlere ilişkin imar sorunlarını analiz eder ve çözümler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmar planlarının kullanılmasında kullanılan araçlar | |
2 | İmar programı | |
3 | İmar kamulaştırmaları | |
4 | Zoning | |
5 | İfraz ve tevhit | |
6 | Parselasyon | |
7 | Düzenleme Ortaklık Payı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Yapı denetimi | |
10 | Yapı izni ve yapı kullanma izni | |
11 | İmar mevzuatına aykırı yapı | |
12 | İmar yaptırımları | |
13 | İmar suç ve cezaları | |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. ÜNAL, Yücel; Türk Şehir Planlama Mevzuatının Kentsel Dönüşüm ve Deprem Ağırlıklı İncelenmesi, Yetkin yayınları, Ankara 2008 2. KALABALIK, Halil; İmar Hukuku Dersleri, 2. Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara 2009. 3. KALABALIK, Halil; İmar Hukuku (Genel Hükümler – Özel Hükümler) İki Cilt, Seçkin Yayınları, Ankara 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yerel Yönetimler ve imara ait temel kavramları bilir. | ||||||||||
2 | İmar uygulamalarının yerel yönetimler açısından önemini tanır. | ||||||||||
3 | İmar uygulamalarını doğru bir biçimde yorumlar. | ||||||||||
4 | Kamulaştırma, arsa düzenlemeleri, yapı denetimleri gibi kavramları analiz eder. | ||||||||||
5 | Kaçak yapılaşma, imar suç ve cezaları konusunda doğru yargı yollarını kullanır | ||||||||||
6 | Yerel yönetimlere ilişkin imar sorunlarını analiz eder ve çözümler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 25 | 50 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |