Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Yönetimi ve Sorunları MIS 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Selin BAŞCAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre ve ekoloji kavramlarını kuramsal, kavramsal ve tarihsel boyutlarıyla ele almak. İnsan-doğa ilişkilerinin gelişimini çeşitli açılardan analiz etmek

Dersin İçeriği

Çevre İle İlgili Temel Kavramlar. Çevre ve Ekoloji İlişkisi, Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme. Çevre hukuku ve ÇED süreci

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Çevre ile ilgili BM ve AB düzlemlerinde gerçekleştirilen uluslararası faaliyetleri öğrenir Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Türkiye'de Çevre örgütlenmesi ve mevzuatı konusunda bilgi sahibi olur Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre İle İlgili Temel Kavramlar
2 Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu
3 Temel Kirlilikler
4 Doğal Alanların Korunması
5 Çevre Politikaları
6 Kültürel Varlıkların Korunması
7 Ara sınav
8 Çevreye İlişkin Örgütlenme
9 Çevrenin Uluslararası Boyutu
10 Çevreci Akımlar
11 Çevresel Etki Değerlendirmesi – ÇED
12 Çevre Hukuku 1
13 Çevre Hukuku 2
14 Çevre Etiği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Ruşen Keleş ve Can Hamamcı (2005), Çevre Politikası, İmge Kitabevi, 5. Baskı, Ankara
2) Ruşen Keleş-Birol Ertan (2002), Çevre Hukukuna Giriş, İmge Kitabevi, Ankara.
Kıvılcım Akkoyunlu Ertan, "Çevre Etiği", Amme İdaresi Dergisi, Cilt 31, Sayı 1, Mart 1998, s. 125-139.
3) Çevre Kanunu
4) Çevreye İlişkin Yönetmelikler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme
2 Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma
3 Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme
4 Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme
5 Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme
6 Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme
7 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
8 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
10 Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir
2 Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir
3 Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur
4 Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder
5 Çevre ile ilgili BM ve AB düzlemlerinde gerçekleştirilen uluslararası faaliyetleri öğrenir
6 Türkiye'de Çevre örgütlenmesi ve mevzuatı konusunda bilgi sahibi olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 2 35 70
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 186
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,44
Dersin AKTS Kredisi 6