Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye'de Yönetim Düşüncesinin Gelişimi | SBK 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSA EKEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk kamu yönetiminin mevcut yapı ve işleyişinin tarihsel kökenleri ve kaynaklarının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Yönetim düşüncesinin kaynakları nelerdir? Yönetimin örgütlü hali devlet ve devletin gelişimi, Türklerde devlet ve yönetim (ilk zamanlar) Türklerde iktidar ve meşruiyet kaynakları Yönetimi oluşturan unsurlar ve işleyiş Selçuklu ve Osmanlılar (klasik dönem) yönetim düşüncesinin kaynakları Sosyal ve ekonomik örgütlenme Türk kamu yönetiminde İran etkisi ve siyasetnameler Siyasetnamelerde klasik dönem ile 17. yüzyıl ve sonrasında değişimler Tanzimat'a giderken yönetimde yeni anlayış belirtileri Tanzimat ve modernleşme çabaları Cumhuriyet dönemi yönetim düşüncesinin kaynakları 200'lerde yönetim düşüncesinde değişim
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesi tarihi bilir | Beyin Fırtınası, | |
2 | Eski türklerde yönetim ilke ve uygulamalarını bilir | Rol Oynama, | |
3 | Siyasetnameler ve özelliklerini bilir | ||
4 | Osmanlı yönetim geleneğini bilir | ||
5 | Cumhuriyet yönetim düşüncesini ve kaynaklarını bilir | ||
6 | 21. yüzyıl yönetim düşüncesini bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesinin temelleri: İnsanlık ve yönetim | |
2 | Eski Türklerde yönetim uygulamaları | |
3 | Siyasetnamelerin özellikleri | |
4 | Siyasetnamelerde yönetim ilkeleri | |
5 | Klasik dönem Osmanlı'da yönetim ilke ve uygulamaları I | |
6 | Klasik dönem Osmanlı'da yönetim ilke ve uygulamaları II | |
7 | Modernleşme çabaları ve yönetim alanına etkisi | |
8 | Modernleşmenin yönetim düşüncesine etkileri | |
9 | vize | |
10 | Cumhuriyet dönemi yönetim düşüncesi ve beslendiği kaynaklar I | |
11 | Cumhuriyet dönemi yönetim düşüncesi ve beslendiği kaynaklar II | |
12 | Liberal politikaların yönetim düşüncesine etkisi ve Türkiye | |
13 | Türkiye'de reform çalışmalarını yönlendiren yönetim anlayışı | |
14 | Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Eroğlu, Feyzullah (2018), Türk Yönetim Tarihi ve Düşüncesi, Beta Yayını İnalcık, Halil (2020), Osmanlı’da Devlet, Hukuk ve Adalet, Kronik Kitap |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim düşüncesi tarihi bilir | ||||||||||
2 | Eski türklerde yönetim ilke ve uygulamalarını bilir | ||||||||||
3 | Siyasetnameler ve özelliklerini bilir | ||||||||||
4 | Osmanlı yönetim geleneğini bilir | ||||||||||
5 | Cumhuriyet yönetim düşüncesini ve kaynaklarını bilir | ||||||||||
6 | 21. yüzyıl yönetim düşüncesini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |