Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Açıklık | SBK 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetimde yeni yönetim anlayışının temelini oluşturan şeffaflık anlayışı üzerinde durmak. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetiminde gizlilik geleneği; Gizliliğin kaynakları ve sonuçları; Şeffaf yönetim gerekliliği ve ülke uygulamaları; Türkiye’de şeffaf yönetim düzenlemeleri; Bilgi verme ödevi, bilgi edinme hakkı, hesap verebilirlik, gerekçelendirme ilkesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetiminde gizlilik geleneği ve uygulamalarını bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Gizliliğin kaynakları ve sonuçlarını kavrar ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Bilgi Edinme Hakkı düzenleme ve uygulamalarını bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Hesap verebilirlik uygulamalarını bilir ve analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Yeni yönetim anlayışının temelini oluşturan şeffaflık anlayışının önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Şeffaf yönetim gerekliliği ve ülke uygulamalarını bilir ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetiminde gizlilik geleneği | |
2 | Gizliliğin kaynakları ve sonuçları | |
3 | Şeffaf yönetim gerekliliği ve ilk çalışmalar (ülke uygulamaları) | |
4 | Ülke uygulamaları | |
5 | Türkiye’de 4893 sayılı Kanun | |
6 | Bilgi verme ödevi | |
7 | Bilgi edinme hakkı | |
8 | Bilgi edinme hakkı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bilgi edinme hakkı uygulamaları ve kurul kararları | |
11 | Hesap verebilirlik | |
12 | Gerekçelendirme ilkesi | |
13 | Geleneksel anlayıştan şeffaflığa geçişte sorunlar | |
14 | Kamudan kaynaklanan sorunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 8. Baskı, Erkam Matbaası, İstanbul, 2008; Musa Eken, Yönetimde Şeffaflık, Sakarya Kitabevi, 2006; |
Ders Kaynakları | Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınları, 4. Baskı, 2004; Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, Beta Yayınları, 6. Baskı, İstanbul, 2000; Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yayınları 4. Baskı,Hamza Al, “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Türk Kamu Yönetiminde Yeni Denetim Yaklaşımları”, Kamu Yönetimi Yazıları, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007; Erol Eren, Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, İstanbul, 1998; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu yönetiminde gizlilik geleneği ve uygulamalarını bilir, | ||||||||||
2 | Gizliliğin kaynakları ve sonuçlarını kavrar ve yorumlar, | ||||||||||
3 | Bilgi Edinme Hakkı düzenleme ve uygulamalarını bilir, | ||||||||||
4 | Hesap verebilirlik uygulamalarını bilir ve analiz eder, | ||||||||||
5 | Yeni yönetim anlayışının temelini oluşturan şeffaflık anlayışının önemini kavrar, | ||||||||||
6 | Şeffaf yönetim gerekliliği ve ülke uygulamalarını bilir ve analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |