Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Anakent Yönetim Modelleri | SBK 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Selin Başcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dünyadaki çeşitli anakent yönetim modellerini ve bu modellerin farklı ülkelerdeki uygulama biçimlerini incelemektir. |
Dersin İçeriği | Anakent Olgusu, Anakent Yönetim Modelleri, Anakent Yönetiminin Diğer Yönetim Kurumları ile İlişkileri, Avrupa ülkelerinde anakent yönetim modelleri, Amerikada Anakent yönetim modelleri, Japonyada Anakent Yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anakent olgusunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Anakent yönetimlerinin sorunlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avrupa devletlerindeki anakent yönetim modellerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | ABDdeki anakent yönetim modellerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiyedeki anakent yönetimi ile diğer ülkelerdeki anakent yönetim modellerini karşılaştırarak tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anakent yönetiminin başarı koşullarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anakent Olgusu | |
2 | Anakent Yönetim Modelleri | |
3 | Anakent Yönetiminin Diğer Yönetim Kurumları ile İlişkileri | |
4 | Almanyada Anakent Yönetimi | |
5 | İngilterede Anakent Yönetimi ve Büyük Londra İdaresi | |
6 | Danimarkada Anakent Yönetimi | |
7 | Fransada Anakent Yönetimi | |
8 | İspanyada Anakent Yönetimi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Japonyada Anakent Yönetimi | |
11 | ABDde Anakent Yönetim Modelleri New York Modeli | |
12 | ABDde Anakent Yönetim Modelleri Diğer Şehirler | |
13 | Kanadada Anakent Yönetimi | |
14 | Genel Bir Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Yayınevi, Ankara, 2010. |
Ders Kaynakları | Keleş, R., Kentleşme Politikası, İmge Yayınevi, Ankara, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anakent olgusunu tanımlar. | ||||||||||
2 | Anakent yönetimlerinin sorunlarını tartışır. | ||||||||||
3 | Avrupa devletlerindeki anakent yönetim modellerini analiz eder. | ||||||||||
4 | ABDdeki anakent yönetim modellerini tartışır. | ||||||||||
5 | Türkiyedeki anakent yönetimi ile diğer ülkelerdeki anakent yönetim modellerini karşılaştırarak tartışır. | ||||||||||
6 | Anakent yönetiminin başarı koşullarını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |