Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Mikrobiyoloji | TMB 503 | 0 | 4 + 2 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET KÖROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; Bakterilerin temel özelliklerini, yaptıkları hastalıkları ve bu hastalıkların tanısı, Mikrobiyolojik testleri, epidemiyolojisini, tedavi ve korunma yollarını öğrencilerin kavrayabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, Gram pozitif koklar, Gram negatif koklar, Gram pozitif basiller, Gram negatif basiller, anaerobik patojen bakteriler ve neden oldukları infeksiyonlar. Mikobakteriler, Spiroketler, Klamidyalar, Riketsiyalar, Mikoplazmalar gibi bakteriler. Uygulamalarda bu mikroorganizmaların özellikleri incelenerek identifikasyonları yapılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsanlarda infeksiyona neden olan bakterilerin temel mikrobiyolojik özelliklerini kavrayabilme | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | İnsanlarda sıklıkla infeksiyona neden olan bakterilerin morfolojik ve üreme özelliklerini anlatabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | İnsanlarda sıklıkla infeksiyona neden olan bakterilerin virülans faktörlerini, antijenik yapılarını, toksinlerini ve enzimlerini listeleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Bakteriyel hastalıkların oluşma mekanizmalarını ve infeksiyonlarını ilişkilendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Bakteriyel patogenezi açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Bakteriyel hastalıkların bulaşma yollarını listeyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Bakteriler ve yaptıkları hastalıkları ilişkilendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | İnfeksiyonlardan nasıl korunulacağını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
9 | Antibiyotikleri ve hastalıklarda kullanımlarını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Streptokok türleri ve özellikleri | |
2 | Stafilokokların genel özellikleri ve toksinleri | |
3 | Enterobacteriaceae ailesinin genel özellikleri | |
4 | Escherichia coli, Klebsiella, Enterobacter, Salmonella, Shigella, Proteus, Yersinia türleri, Vibrio türleri, Aeromonas, Plesiomonas, Campylobacter, Helicobacter | |
5 | Pseudomonas ve diğer nonfermentatif bakteriler | |
6 | Gram (+) sporlu basiller; Bacillus türleri | |
7 | Gram (+) sporsuz basiller;Corynebacterium diphtheriae, Listeria monocytogenes, Erysipelothrix rhusiopathiae | |
8 | Haemophilus türleri, Bordetella pertussis | |
9 | Clostiridiumların genel özellikleri, C. tetani, C.perfringens ve C.botulinum | |
10 | Brucella türleri, Francisella, Pasteurella, Legionella, Mycoplasma, Chlamydia | |
11 | Neisseria meningitidis, N. gonorrhoeae, Moraxella, Treponema, Leptospira, Borrelia | |
12 | Mycobacterium tuberculosis, Atipik mikobakteriler, M. Leprae, Nocardia, Actinomyces | |
13 | Anaerob bakteriler | |
14 | Anaerob bakteriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Klinik Mikrobiyoloji. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller, MA. Çeviri Editörü. Ahmet Başustaoğlu 9.Baskı, Atlas Kitapçılık Ankara, 2009, Türkiye 2. Medical Microbiology. Jawetz, Melnick, & Adelberg´s, Twenty-Fifth Edition, 2010 |
Ders Kaynakları | 1. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İnfeksiyoloji Temel Bilgiler. Prof. Dr. Özdem Anğ. Nobel Tıp Kitabevi. İstan bul, 2013 2. Tıbbi Mikrobiyoloji Laboratuvar Kitabı. Prof. Dr. Mustafa Altındiş, Nobel Tıp Kitabevi, 2013 3. KLİNİK MİKROBİYOLOJİ YÖNTEMLERİ EL KİTAB. Lynnes Garcia Çeviri Editörleri: Prof Dr Ahmet Başustaoğlu, Prof. Şinasi Taner Yıldıran, 2013 4. Klinik Mikrobiyolojik Tanı, Prof. Dr. Hakkı BİLGEHAN, Barış Kitabevi, 2009 5. Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi Prof.Dr. Ayşe Willke Topçu, Prof.Dr. Güner Söyletir, Prof.Dr. Mehmet Doğanay, Nobel Tıp Kitabevi, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | X | |||||
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | X | |||||
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | ||||||
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | X | |||||
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | X | |||||
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsanlarda infeksiyona neden olan bakterilerin temel mikrobiyolojik özelliklerini kavrayabilme | ||||||
2 | İnsanlarda sıklıkla infeksiyona neden olan bakterilerin morfolojik ve üreme özelliklerini anlatabilme | ||||||
3 | İnsanlarda sıklıkla infeksiyona neden olan bakterilerin virülans faktörlerini, antijenik yapılarını, toksinlerini ve enzimlerini listeleyebilme | ||||||
4 | Bakteriyel hastalıkların oluşma mekanizmalarını ve infeksiyonlarını ilişkilendirebilme | ||||||
5 | Bakteriyel patogenezi açıklayabilme | ||||||
6 | Bakteriyel hastalıkların bulaşma yollarını listeyebilme | ||||||
7 | Bakteriler ve yaptıkları hastalıkları ilişkilendirebilme | ||||||
8 | İnfeksiyonlardan nasıl korunulacağını kavrayabilme | ||||||
9 | Antibiyotikleri ve hastalıklarda kullanımlarını kavrayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |