Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | TMB 803 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAYFUR DEMİRAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Tıbbi Mikrobiyoloji alanında araştırma ve akademik becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği Tıbbi Mikrobiyoloji alanında araştırma ve akademik becerilerini geliştirmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci farklı veri tabanlarını tanır bunları etkin kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İstenilen veriye ulaşabilmek için doğru anahtar kelimeleri seçebilir | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
4 | Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir. | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Ulaştığı verileri etik değerlere uygun bir biçimde kullanabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Tez çalışması süresince elde edilecek bulguları, analiz edebilir, hesaplamaları yapabilir ve yazılı ve sözlü yorumlayabilir. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Mikrobiyoloji ile ilgili bilgiye ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji ile ilgili bilgiye ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler | |
3 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında literatür taraması için doğru anahtar kelimelerin seçimi | |
4 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri | |
5 | Bilimsel derleme hazırlama teknikleri | |
6 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması | |
7 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması | |
8 | Makale yazma kuralları | |
9 | Makale yazma kuralları | |
10 | Makale yazma kuralları | |
11 | Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler | |
12 | Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması | |
13 | Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması | |
14 | Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ 2-Sümbüloğlu, Kadir, ve Sümbüloğlu, Vildan, (2005), Biyoistatistik, HatipoğluYayınları, Ankara. 3-Özdamar, Kazım, (2003), Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. 4-Karasar, Niyazi, (2005), Bilimsel Araştırma Yöntemi,Nobel Yayın Dağıtım. 5-Özgür, S., (2009). Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri, Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | X | |||||
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | X | |||||
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | X | |||||
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | X | |||||
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | X | |||||
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci farklı veri tabanlarını tanır bunları etkin kullanabilir. | ||||||
2 | İstenilen veriye ulaşabilmek için doğru anahtar kelimeleri seçebilir | ||||||
3 | Bilimsel araştırma sonucunda ulaştığı bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
4 | Bilimsel çalışma raporu hazırlayabilir. | ||||||
5 | Ulaştığı verileri etik değerlere uygun bir biçimde kullanabilir. | ||||||
6 | Tez çalışması süresince elde edilecek bulguları, analiz edebilir, hesaplamaları yapabilir ve yazılı ve sözlü yorumlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 300 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 300 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |