Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | TMB 802 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZBEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, Tıbbi Mikrobiyoloji alanında araştırma yapabilme ve kendilerini geliştirmelerini sağlamak üzere her türlü imkanı oluşturmak amaçlanmıştır. Öğrencilerin bilgiye erişme, eksiklerini tamamlayabilme becerisi kazandırılarak bilimsel araştırma yapma becerisi kazandırmak, bilim etiğini, algısını ve ilkelerini öğretmek de amaçlar hedefler arasındadır. |
Dersin İçeriği | Tıbbi Mikrobiyoloji´de araştırma konusu nasıl belirlenir? Konuyla ilgili literatür taraması nasıl yapılır? Araştırma olanakları nelerdir nasıl ölçülür? Proje araştırma düzeneği nasıl hazırlanır? Araştırma sonuçları nasıl değerlendirilir? Çalışma sonuçları nasıl yorumlanır? Araştırma nasıl sözlü ve yazılı sunulur? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynaklara ulaşmayı, kaynağı taramayı ve hızlıca analiz etmeyi bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve literatürü takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Alanı ile İlgili Türkçe bilimsel metin oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Yabancı dilde bilimsel metinleri okuyup yorumlar/anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bilimsel sorgulama yapabilme becerisine sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Farklı kaynaklardan bilgi toplayıp analiz eder, kullanır, bekletir yada hariç tutar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Uygun istatistiksel araştırma yöntemlerini seçer ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir kendini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Konusu ile ilgili bilgi ve yenilikleri meslektaşları ile paylaşır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alanında bilgi kaynaklarına ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler-1 | |
2 | Alanında bilgi kaynaklarına ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler-2 | |
3 | Alanı ile ilgili literatür taraması için doğru anahtar kelimelerin seçimi | |
4 | Alanında bilimsel bir makaleden nasıl faydalanılır. | |
5 | Derleme hazırlama. | |
6 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması-1 | |
7 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması-2 | |
8 | Makale yazma, olgu sunumu kuralları-1 | |
9 | Makale yazma, olgu sunumu kuralları-2 | |
10 | Proje hazırlama. | |
11 | Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler. | |
12 | Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması. | |
13 | Mikrobiyoloji Laboratuvarında akreditasyon ve kalite uygulamaları. | |
14 | Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Özdamar, Kazım, (2003), Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. 2. Karasar, Niyazi, (2005), Bilimsel Araştırma Yöntemi,Nobel Yayın Dağıtım. 3. Özgür, S., (2009). Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri, Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul |
Ders Kaynakları | 1. Klinik Mikrobiyoloji. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller, MA. Çeviri Editörü. Ahmet Başustaoğlu 9.Baskı, Atlas Kitapçılık Ankara, 2009, Türkiye. 2. Klinik Mikrobiyoloji Yöntemler El Kitabı. Lynnes Garcia Çeviri Editörleri: Prof Dr Ahmet Başustaoğlu, Prof. Şinasi Taner Yıldıran, 2013. 3. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İnfeksiyoloji Temel Bilgiler. Prof. Dr. Özdem Anğ. Nobel Tıp Kitabevi. İstan bul, 2013. 4. Medical Microbiology. Jawetz, Melnick, & Adelberg´s, Twenty-Fifth Edition, 2010. 5. Klinik Mikrobiyolojik Tanı, Prof. Dr. Hakkı BİLGEHAN, Barış Kitabevi, 2009. 6. Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi Prof.Dr. Ayşe Willke Topçu, Prof.Dr. Güner Söyletir, Prof.Dr. Mehmet Doğanay, Nobel Tıp Kitabevi, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | ||||||
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | ||||||
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | ||||||
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | ||||||
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | ||||||
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaynaklara ulaşmayı, kaynağı taramayı ve hızlıca analiz etmeyi bilir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve literatürü takip eder. | ||||||
3 | Alanı ile İlgili Türkçe bilimsel metin oluşturur. | ||||||
4 | Yabancı dilde bilimsel metinleri okuyup yorumlar/anlatır. | ||||||
5 | Bilimsel sorgulama yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Farklı kaynaklardan bilgi toplayıp analiz eder, kullanır, bekletir yada hariç tutar. | ||||||
7 | Uygun istatistiksel araştırma yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir kendini yorumlar. | ||||||
9 | Konusu ile ilgili bilgi ve yenilikleri meslektaşları ile paylaşır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 8 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 8 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 300 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 300 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |