Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | TMB 801 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Mikrobiyoloji |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mikrobiyoloji |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ, |
Dersin Yardımcıları | PROF. DR. MUSTAFA ALTINDİŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; Tıbbi Mikrobiyoloji alanında araştırma yapma ve kendilerini geliştirme olanakları sağlayarak alanda üst düzeyde öğrenim görme fırsatı sağlamak. Ayrıca öğrencilerin bilgiye erişme becerisi kazanarak bilimsel araştırma yapmayı öğrenmesi ve bilim etiği ilkelerini kazanmalarını sağlamak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, Tıbbi Mikrobiyolojik bir araştırma konusu nasıl belirlenir? Konuyla ilgili literatür taraması nasıl yapılır? Araştırma olanakları nelerdir? Proje araştırma düzeneği nasıl hazırlanır? Araştırma sonuçları nasıl değerlendirilir? Çalışma sonuçları nasıl yorumlanır? Araştırma nasıl sözlü ve yazılı sunulur? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ) Tıbbi Mikrobiyoloji alanında bilgi kaynaklarına ulaşmayı bilir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve literatürü izler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile İlgili Türkçe bilimsel metin yazar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Yabancı dilde bilimsel metinleri okuyup anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Bilimsel sorgulama yapabilme becerisine sahiptir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Farklı kaynaklardan bilgi toplayıp analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Uygun istatistiksel araştırma yöntemlerini seçer ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili bilgi ve yenilikleri meslektaşları ve bilim camiası ile paylaşır, bilgi ve yenilikleri topluma aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında bilgi kaynaklarına ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler-1 | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında ilgili bilgiye ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler-2 | |
3 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili literatür taraması için doğru anahtar kelimelerin seçimi | |
4 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında bilimsel bir makalenin okunması ve makaleden faydalanma teknikleri | |
5 | Bilimsel derleme hazırlama teknikleri | |
6 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması-1 | |
7 | Literatür bulgularının analizi ve yorumlanması-2 | |
8 | Makale yazma, olgu sunumu kuralları-1 | |
9 | Makale yazma, olgu sunumu kuralları-2 | |
10 | Proje hazırlama | |
11 | Verilerin kullanılmasında ve raporlanmasında gözetilmesi gereken etik değerler | |
12 | Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması | |
13 | Mikrobiyoloji Laboratuvarında akreditasyon ve kalite uygulamaları | |
14 | Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Özdamar, Kazım, (2003), Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan Kitabevi, Eskişehir. |
Ders Kaynakları | 1. Klinik Mikrobiyoloji. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Landry ML, Pfaller, MA. Çeviri Editörü. Ahmet Başustaoğlu 9.Baskı, Atlas Kitapçılık Ankara, 2009, Türkiye |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | X | |||||
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | X | |||||
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | X | |||||
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | X | |||||
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | X | |||||
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ) Tıbbi Mikrobiyoloji alanında bilgi kaynaklarına ulaşmayı bilir. | ||||||
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve literatürü izler. | ||||||
3 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile İlgili Türkçe bilimsel metin yazar | ||||||
4 | Yabancı dilde bilimsel metinleri okuyup anlatır | ||||||
5 | Bilimsel sorgulama yapabilme becerisine sahiptir | ||||||
6 | Farklı kaynaklardan bilgi toplayıp analiz eder | ||||||
7 | Uygun istatistiksel araştırma yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar | ||||||
9 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili bilgi ve yenilikleri meslektaşları ve bilim camiası ile paylaşır, bilgi ve yenilikleri topluma aktarır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 300 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 300 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |