Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Terminoloji | MYO 149 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hareket sistemi, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, sinir sistemi, dolaşım sistemi, ürogenital sistem, endokrin sistem ve duyu organları ile ilgili tıbbi terimlerin ayırt edilmesi, doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması ve kullanabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yeterlikleri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Tıbbi terminolojiye ilişkin temel bilgiler ve insan vücudunu oluşturan hareket, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital, sinir, endokrin ve duyu sistemlerine ilişkin terimler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | ||
2 | Tıbbi terimleri doğru olarak telaffuz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Tıbbi terimlerde kullanılan kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | ||
4 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Duyu organları normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi terminolojiye giriş | |
2 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
3 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
4 | Terim çeşitleri | |
5 | Tanısal terimler | |
6 | İlaç bilgisine ilişkin terimler | |
7 | Hareket sistemi terimleri | |
8 | Kan ve dolaşım sistemi terimleri | |
9 | Solunum sistemi terimleri | |
10 | Sindirim sistemi terimleri | |
11 | Ürogenital sistem terimleri | |
12 | Sinir sistemi | |
13 | Endokrin sistemi terimleri | |
14 | Duyu Sistemleri terimleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | ||||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | ||||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | |||||||||||||
2 | Tıbbi terimleri doğru olarak telaffuz eder. | |||||||||||||
3 | Tıbbi terimlerde kullanılan kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | |||||||||||||
4 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||
5 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | |||||||||||||
6 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | |||||||||||||
7 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | |||||||||||||
8 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||
9 | Duyu organları normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |