Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | YBP 116 | 2 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencilerimize toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulamalı olarak kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Toplum ve toplumla ilgili kavramları benimsemek Gönüllük esasına bağlı olmak şartı iile topluma hizmet anlayışı ile uygun kurumlarda resmi izinler doğrultusundsa gönüllü olarak aktif görev almak.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir | Problem Çözme, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
10 | Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder | Soru-Cevap, | |
11 | Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
14 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi | |
2 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi | |
3 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması | |
4 | Planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirme | |
5 | Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama | |
6 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
7 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
8 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
9 | planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirmesi. Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
10 | ara sınav | |
11 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
12 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
13 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması | |
14 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | ||||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | ||||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar | |||||||||||||
2 | Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. | |||||||||||||
3 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. | |||||||||||||
4 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular | |||||||||||||
5 | Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. | |||||||||||||
6 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
7 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
8 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
9 | Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir | |||||||||||||
10 | Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder | |||||||||||||
11 | Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | |||||||||||||
12 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. | |||||||||||||
13 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | |||||||||||||
14 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |