Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmmünoloji ve Moleküler Biyoloji | LAB 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmmün sistemnini oluşturan hücre ve yapılar ile canlılk için immün siteminn önemin ve tıbbi laboratuvarlarda kullanılan immünolojik ve moleküler seviyede araştırmalar için kulannılacak yöntem ,araç ve gereçleri ile bunların kullanımında dikkat edilecek özelliklerle yöntemleri öğretmek |
Dersin İçeriği | İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,İmmün sistemle ilgili organlar,Primer lenfoid organlar, sekonder lenfoid organlar,İmmün sistemle ilgili hücreler(lenfositler,makrofajlar, monositler, nötrofiller, eozinofiller, bazofiller, NK Naturel Killer hücreler),İmmunglobulinler (yapısı ile ilgili genel bilgiler, izotipler, allotipler, idyotipler, İgG, İgA, İgM, İgD, İgE hakkında genel bilgiler),Serolojik reaksiyonlar, Presipitasyon,İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon,Heterofil antikor deneyleri ,İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi ,Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri,Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı,Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı,Moleküler epidemiyolojinin prensipleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmmün sistemn yapısı hakkında bilgisi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Temel Serolojik testleri öğrenir | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon deneylerini öğrenir | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | İndirekt ve direkt hemaglütinasyon testlerini öğrenir | Anlatım, | |
5 | Kan gruplarını, kan grubu antijenlerini ve kan grubu tespitini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yöntemlerini öğrenir | Anlatım, | |
7 | Restriksiyon endonükleaz enzimleri ve önemini öğrenir | Anlatım, | |
8 | Bakteriyoloji, parazitoloji, viroloji ve mikoloji de kullanılan moleküler mikrobiyolojik yöntemleri öğrenir | Anlatım, | |
9 | Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
10 | İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi | ||
11 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri | ||
12 | Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı | ||
13 | Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı | ||
14 | Moleküler epidemiyolojinin prensipleri |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
2 | İmmün sistemle ilgili organlar, | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
3 | Primer lenfoid organlar, sekonder lenfoid organlar | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
4 | İmmün sistemle ilgili hücreler(lenfositler,makrofajlar, monositler, nötrofiller, eozinofiller, bazofiller, NK Naturel Killer hücreler) | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
5 | İmmunglobulinler (yapısı ile ilgili genel bilgiler, izotipler, allotipler, idyotipler, İgG, İgA, İgM, İgD, İgE hakkında genel bilgiler) | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
6 | Serolojik reaksiyonlar, Presipitasyon | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
7 | Ara sınav | Sınav |
8 | İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon,Heterofil antikor deneyleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
9 | Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
10 | İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
11 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
12 | Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
13 | Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
14 | Moleküler epidemiyolojinin prensipleri | Konu ile ilişkili çeşitli hematoloji ders kitapları ve internet siteleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin Hocasının Ders Notu |
Ders Kaynakları | .Erganiş, Osman; İmmünoloji / Konya , Mimoza,1993 2.Gülmezoğlu , Ekrem; İmmünoloji / Ank.H.Taş,1994 3.Özbal , Yusuf; Temel İmmünoloji / İst.Nobel 2000 4.MOLEKÜLER BİYOLOJİDE KULLANILAN YÖNTEMLER. Prof. dr. Güler TEMİZKAN, Prof. Dr. Nazlı ARDA. Nobel Tıp Kitabevi,2008 5.UYGULAMALI MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİ. Prof. DR.Rıza DURMAZ,2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Tıbbi laboratuvar ortamını ve işleyişini bilir. | ||||||
12 | Tıbbi laboratuvara gelen numuneleri; kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme işlemlerini tanımlar ve yapar. | X | |||||
13 | Laboratuvar hijyeni, güvenliği ve atık yönetimini açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İmmün sistemn yapısı hakkında bilgisi olur | 5 | ||||||||||||
2 | Temel Serolojik testleri öğrenir | 5 | 5 | |||||||||||
3 | İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon deneylerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
4 | İndirekt ve direkt hemaglütinasyon testlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Kan gruplarını, kan grubu antijenlerini ve kan grubu tespitini öğrenir. | |||||||||||||
6 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yöntemlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
7 | Restriksiyon endonükleaz enzimleri ve önemini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
8 | Bakteriyoloji, parazitoloji, viroloji ve mikoloji de kullanılan moleküler mikrobiyolojik yöntemleri öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
9 | Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi | 4 | 4 | 3 | 3 | 0 | ||||||||
10 | İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
11 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri | |||||||||||||
12 | Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
13 | Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
14 | Moleküler epidemiyolojinin prensipleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |