Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optisyenlik Paket Program Uygulamaları | OPT 112 | 2 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sektörde kullanılan makine, malzeme ve programları öğrenmesi, kişilerle iletişime geçme yetilerini arttırması. |
Dersin İçeriği | optik paket programlar, paket programların kurulumu, basit algoritmalar, reçete hazırlama |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gözlem, Tartışma, | |
2 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | Tartışma, Gözlem, Anlatım, | |
4 | Paket programlarda müşteri kaydı açma | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Paket programlarda ürün stok kaydı yapma | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Paket programlarda cari hesap hazırlama | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Paket programlarda sipariş ve satış kaydı açma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | |
2 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | |
3 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | |
4 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | |
5 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | |
6 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | |
7 | Medula optik sistemine reçete kaydını öğrenme | |
8 | Medula optik sistemine reçete kaydını öğrenme | |
9 | Medula optik sistemine reçete kaydını öğrenme | |
10 | Arasınav | |
11 | Paket programlarda müşteri kaydı açma | |
12 | Paket programlarda ürün stok kaydı yapma | |
13 | Paket programlarda cari hesap hazırlama | |
14 | Paket programlarda sipariş ve satış kaydı açma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak | ||||||||||
2 | Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak | ||||||||||
3 | Reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kayıt etmek | ||||||||||
4 | Paket programlarda müşteri kaydı açma | ||||||||||
5 | Paket programlarda ürün stok kaydı yapma | ||||||||||
6 | Paket programlarda cari hesap hazırlama | ||||||||||
7 | Paket programlarda sipariş ve satış kaydı açma | ||||||||||
8 | |||||||||||
9 | |||||||||||
10 | |||||||||||
11 | |||||||||||
12 | |||||||||||
13 | |||||||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |