Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göz Fizyolojisi | OPT 104 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Göz fizyolojisinin genel kavramlarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Orbita, Göz kapakları ve kapak bezleri,Gözyaşı sistemi, Konjunktiava,Bulbus okul, Kornca ve sklera,Korneaskleral limbus, Uvca (Koroidea, silier cisim iris vepupilla),Retina, Gözün boşlukları (ön kamara, arka, vitrecus boşluğu merz),Gözdışı kasları, (Oblik kaslar), Gözün sinirleri (ll,lll,lV,V,l ve Vll. Kafa çiftleri, Otanom Sinir Sistemi),görme yolları, Kornea, Gözyaşı,Humör akoz, Lens, Vitrecus,Ara sınavRetina, (genel metabolizma ve görme fotokimyası), Görme Mekanizmasi adaptasyonu,Işığa adaptasyon, Renkli görme, Retinanın nöral aktivitesi)Rinokular görme ve uzay persepsiyonu (Retinal korrespondans, Sensuriel tuzyon, Horoptal, Fizyolojik diplopi, Supresyon, Panum alanı, Stercopsis),Rinokular görme ve uzay persepsiyonu (Retinal korrespondans, Sensuriel tuzyon, Horoptal, Fizyolojik diplopi, Supresyon, Panum alanı, Stercopsis),Hayal oluş mekanizmaları, (Refraksiyon, Refraktif yüzeyler, Refraksiyon hatası, Akomodasyon),Esktraoküler mekanizmalar, (Dupsiyon, Varsiyon, Verjans). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gözün ve ilgili yapıların anatomik ve fizyolojik işlevlerini tanıma | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Gözün ana bileşenleri, gözle ilgili yapılar tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Gözün anatomik yapısıyla görme süreci arasındaki ilişki açıklayabilme | Gözlem, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Göz sinir sistemi ve bazı ana göz hastalıklarının sebeplerini ve belirtilerini açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Renkleri görmenin mekanizmasını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görme sistemine giriş | |
2 | Gözün yardımcı yapıları. | |
3 | İç ve dış göz kaslarını öğrenme | |
4 | Göz yuvarlağının yapısal ve işlevsel bileşenlerini öğrenme | |
5 | Korneayı, göz akını, gözbebeğini ve damar tabakasını anlama. | |
6 | Boşluları ve suyukları anlama. | |
7 | Göz merceğini öğrenme | |
8 | Uyumu anlama, Retinayı anlama | |
9 | Göz yuvarlağının optik özelliklerini öğrenme. | |
10 | Arasınav | |
11 | Kırılmayla ilgili hataları anlama. | |
12 | Görme sürecini öğrenme. | |
13 | Görmenin sinir sistemini anlama. | |
14 | Gözün sık rastlanan sıkıntılarını bilme, Genel olarak görsel algılamayı anlama. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi Yazar Doç. Dr. Hikmet Başmak Eskişehir Osmangazi Üniversitesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gözün ve ilgili yapıların anatomik ve fizyolojik işlevlerini tanıma | ||||||||||
2 | Gözün ana bileşenleri, gözle ilgili yapılar tanıma | ||||||||||
3 | Gözün anatomik yapısıyla görme süreci arasındaki ilişki açıklayabilme | ||||||||||
4 | Göz sinir sistemi ve bazı ana göz hastalıklarının sebeplerini ve belirtilerini açıklayabilme. | ||||||||||
5 | Renkleri görmenin mekanizmasını öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |