Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Resüsitasyon | İAY 109 | 2 | 1 + 1 | 1 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin sonunda öğrenciler, temel yaşam desteği, ileri yaşam desteği, defibrilasyon, havayolu açıklığı, ventilasyon, kardiyopulmonerarreste kullanılan ilaçlar ve sıvı tedavisi, özel durumlarda CPR hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel ve ileri yaşam desteği protokollerini uygulayabilecektir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kardiyak arrest durumunda havayolu yönetimini uygulayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Bifazik ve monofazik defibrilasyon akış şemasını uygulayabilecektir. | Grupla Çalışma, | |
4 | Merkezle görüşerek eksternal kardiyak pace uygulayabilecektir | Anlatım, | |
5 | Pulse oksimetre değerlendirme ve kan gazı değerlendirme yapabilecektir. | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
6 | Kardiyak arrest öncesi ve sonrası hasta yakınlarının bilgilendirebilecektir | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
7 | Ekipin bir üyesi olacak ve ekip liderliği yapabilecektir. | Grupla Çalışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri Yaşam desteği Bakış açısı | |
2 | Resüsitasyonda İnsan Faktörü, ve Kalite | |
3 | Durumu Kötüleşen Hastanın Tanınması ve Kardiyorespiratuar arrestin Önlenmesi | |
4 | Akut Koroner Sendromlar | |
5 | Hastanede Resüsitasyon | |
6 | İleri Yaşam Desteği Algoritması | |
7 | Havayolunun Açık Tutulması ve Ventilasyon, Kardiyak Monitörizasyon | |
8 | Elektrokardiyografi ve Ritim Tanınması | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Defibrilasyon, Kardiyak Pacemaker Uygulaması | |
11 | Periarrest Ritimler, Özel Durumlarda Kardiyak Arrest | |
12 | Hastane Öncesinde Kardiyak Arrest | |
13 | Kan Gazı Analizi ve Nabız Oksimetresi | |
14 | Resüsitasyon Sonrası Bakım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel ve ileri yaşam desteği protokollerini uygulayabilecektir. | 5 | 1 | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Kardiyak arrest durumunda havayolu yönetimini uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Bifazik ve monofazik defibrilasyon akış şemasını uygulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Merkezle görüşerek eksternal kardiyak pace uygulayabilecektir | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Pulse oksimetre değerlendirme ve kan gazı değerlendirme yapabilecektir. | 5 | 0 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Kardiyak arrest öncesi ve sonrası hasta yakınlarının bilgilendirebilecektir | 5 | 2 | 1 | 0 | 3 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
7 | Ekipin bir üyesi olacak ve ekip liderliği yapabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |