Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reanimasyon | İAY 215 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU |
Dersi Verenler | SEDAT ERCİYES, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Reanimasyon dersinde; ileri yaşam desteği, mekanik ventilatör kullanma ve takip etme, ileri hava yolu açma teknikleri, şoklanabilir ritimlerin öğrenilmesi ve defibrilatör uygulaması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Monitörizasyon ve çeşitlei, havayolunun açıklığının sağlanması, oksijen uygulaması, aspirasyon teknikleri, ileri hava yolu açma teknikleri, mekanik ventilatörü kullnama, reanimasyon ünitesinde hasta takibi ve transferi, ileri yaşam desteği, şoklanabilir ritimler ve defibrilatör uygulaması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri hava yolu açma tekniklerini öğrenir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Monitözasyonu öğrenir ve hasta takibini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | İleri yaşam desteğini uygular ( yenidoğan, çocuk, yetişkin) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Mekanik ventilatörü kullanır ve hasta takibi yapar. | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Monitörizasyon ve çeşitleri, monitörize hasta takibi | |
2 | Havayolunun açıklığının sağlanması | |
3 | Aspirasyon teknikleri ve uygulaması | |
4 | Oksijen uygulama endikasyonları ve yöntemleri | |
5 | İleri hava yolu açma teknikleri, entübasyon uygulaması | |
6 | LMA (Larengeal Mask Airway), Krikotirotomi uygulamaları | |
7 | İleri yaşam desteği (yenidoğan, çocuk) uygulama | |
8 | İleri Yaşam desteği (yetişkin) uygulama | |
9 | Şoklanabilir Ritimler | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Defibrilatör uygulaması (Otomatik Eksternal Defibrilatör (OED), ve normal) | |
12 | Mekanik ventilatör kullanma ve hasta takibi | |
13 | Reanimasyon ünitelerinde hasta takibi ve hasta transferi | |
14 | Vaka çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Ekşi A, Zoghi M, Çertuğ A."Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel ve İleri Yaşam Desteği, ISBN: 9786058443167, Kitapana Yayınevi, 2015 [2] ERC Resusitation Klavuzu, 2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | X | |||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri hava yolu açma tekniklerini öğrenir ve uygular. | 5 | 1 | 5 | 0 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 |
2 | Monitözasyonu öğrenir ve hasta takibini yapar. | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 0 | 1 | 5 | 5 | 4 |
3 | İleri yaşam desteğini uygular ( yenidoğan, çocuk, yetişkin) | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Mekanik ventilatörü kullanır ve hasta takibi yapar. | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 0 | 5 | 5 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |