Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme I IAY 105 1 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, fiziksel uygunluğun temel konularını öğrencilere öğretip uygulamalarının yapılmasını sağlamak, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Fiziksel uygunluğun önemi ve ilgili kavramları anlamak, Fiziksel Uygunluğun; Beslenme ilişkisini, Sağlıkla İlişkisini, Dolaşım sistemi arasındaki ilişkiyi, Solunum sistemi arasındaki ilişkiyi ve Kas gelişimi arasındaki ilişkiyi anlamak, Fiziksel uygunluğu geliştirmek ve korunmak için temel antrenman metotlarını uygulamak.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemini Kavrayıp Kullanır Problem Çözme, Grupla Çalışma, Çoktan Seçmeli Testler,
2 Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisini Bilir Anlatım, Bireysel Çalışma,
3 Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisini Bilir Anlatım,
4 Fiziksel Aktivitenin Dolaşım Sistemine Etkisini Bilir Anlatım,
5 Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisini Bilir Anlatım,
6 Fiziksel Aktivite ve Kas Gelişimine Etkisini Bilir Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Fiziksel Uygunluğunu Geliştirir ve Korumak İçin Temel Antrenman Metotlarını Uygular Anlatım,
8 Fiziksel Uygunluğunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçüm Yöntemlerini Bilir Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Beden Eğitiminin Tanımı Sporun Tanımı
2 Fiziksel Uygunluğun Önemi
3 Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisi
4 Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisi
5 Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisi
6 Fiziksel Uygunluğun Dolaşım Sistemine Etkisi
7 Fiziksel Aktivitenin Kaslara Olan Etkisi
8 Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi, Antrenman metotlarını tanımak ve uygulamak
9 Fiziksel Uygunluğu Geliştirmek ve Koruma Metotları
10 Yıl içi Sınavı
11 Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi, Değerlenmede kullanılan ölçüm yöntemleri
12 Fiziksel Uygunluk Özellikleri, Paramedik mesleğine göre fiziksel özelliklerin önemi
13 Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi
14 Alan Uygulaması, Genel Kuvvet Çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul

Ders Kaynakları

[2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara
[3]Özer, K; Fiziksel Uygunluk, Nobel Yayın Dağıtım, 2001, Ankara.
[4]Zorba, E; Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayınları, 1999, Ankara.
[5] İşler, H; Beden Eğitimi ve Spor Bilgileri El Kitabı, Ofset Matbaa, 1. Baskı, 2001, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11 Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. X
12 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. X
13 Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. X
14 Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemini Kavrayıp Kullanır 5 5 5 5 5 5
2 Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisini Bilir 5 5 5
3 Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisini Bilir 5 5 5 5 5
4 Fiziksel Aktivitenin Dolaşım Sistemine Etkisini Bilir 5 5 5 5
5 Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisini Bilir 5 5 5 5
6 Fiziksel Aktivite ve Kas Gelişimine Etkisini Bilir 5 5 5 5
7 Fiziksel Uygunluğunu Geliştirir ve Korumak İçin Temel Antrenman Metotlarını Uygular 5 5 5 5 5 5
8 Fiziksel Uygunluğunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçüm Yöntemlerini Bilir 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 70
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4