Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enfeksiyon Hastalıkları | İAY 116 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık alanında istihdam edilecek geleceğin sağlık çalışanlarının bulaşıcı hastalıklar, bulaşıcı hastalıkların önlenmesi ve tedavisi konularında bilgilendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Epidemiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş, Bulaşıcı Etkenlerin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu, Bağışıklama (aşılar ve serumlar), Hastane Enfeksiyonları, Enfeksiyonlardan korunmak için izolasyon ve izolasyon yöntemleri, Solunum Yolu Enfeksiyon Hastalıkları, Sindirim Enfeksiyon Hastalıkları, Deri ve Mukus Yolları Bulaşan Enfeksiyöz Hastalıklar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları nelerdir konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve oluşumu konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Bağışıklama konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Hastane enfeksiyonlarının konusunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | İzolasyon nedir nasıl uygulanır tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Deri ve Mukoza Yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir nasıl korunulur kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
9 | Protozoonların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
10 | Helmintlerin neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
11 | Mantarların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
12 | Hastane infeksiyonları kontrol komitesinin görevleri ve eğitim programlarının günümüz şartlarında öğrenilerek değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye Giriş ve enfeksiyon Hastalıkları | |
2 | Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu | |
3 | Bağışıklama | |
4 | Bağışıklama | |
5 | Hastane Enfeksiyonları | |
6 | Enfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | |
7 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
8 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
9 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
12 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
13 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
14 | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji (Ed; Prof. Dr. Kaya Kılıçturgay) [2] İmmünolojiye Giriş (Ed; Prof Dr Kaya Kılıçturgay) [3] Tıbbi Parazitoloji. [4]Klinik Mikrobiyolojik Tanı (Pof Dr Hakkı Bilgehan) [5] Genel Tıp Mikrobiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof. Dr. Ekrem Kadri Unat İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi yayınları) [6] Hastane Enfeksiyonları (Akalın H.E. Kanra G) 1. Baskı 1993 Ankara Güneş Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | ş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Temel ve ileri yaşam desteği konusunda açıklar ve uygular. | ||||||
12 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan ekipmanları tanımlar ve kullanır. | X | |||||
13 | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları nelerdir konularını kavrar. | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve oluşumu konularını kavrar. | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Bağışıklama konularını kavrar. | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | Hastane enfeksiyonlarının konusunu kavrar. | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | İzolasyon nedir nasıl uygulanır tanımlar. | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
6 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
7 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
8 | Deri ve Mukoza Yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir nasıl korunulur kavrar. | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
9 | Protozoonların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
10 | Helmintlerin neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
11 | Mantarların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir. | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
12 | Hastane infeksiyonları kontrol komitesinin görevleri ve eğitim programlarının günümüz şartlarında öğrenilerek değerlendirir | 1 | 2 | 3 | 0 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |