Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Milletlerarası Sorunlar | HUK 466 | 8 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Avrupa Birliği Hukuku |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZERCAN BEKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Görkem Kayacık |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin güncel milletlerarası sorunları uluslararası hukuk rejimleri ve uluslararası hukuk kuralları bağlamında değerlendirebilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Milletlerarası sorunların özellikle Türkiye üzerindeki etkileri üzerine yoğunlaşılan bu derste, insan hakları , deniz hukuku, uzay hukuku ve insancıl hukuk gibi genel uluslararası hukuk rejimleri güncel gelişmeler ışığında değerlendirilirken bu gelişmelerde Türkiye'nin uluslararası caamiadaki rolü ve yaklaşımları haftalık ele alınan konu çerçevesinde öğrencilere aktarılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk dış politikasını uluslararası hukuk açısından değerlendirir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Uluslararası hukukta yerinden edilen kişilerin korunma yollarını tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Rusya-Ukrayna çatışmasını uluslararası hukuk açısından tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Türkiye'nin çevre politikalarını tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Türkiye'nin Ege denizi kıta sahanlığı ile ilgili sorunlarını tanımlar. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
6 | Türkiye'nin uzay çalışmalarını tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Türkiye'nin göç politikalarını tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
8 | Uluslararası suç kategorilerini tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
9 | Vize sınavı | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
10 | Uluslararası örgütlerin uluslararası hukuktaki rolünü tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
11 | Uluslararası insancıl hukukun uygulanma alanlarını tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
12 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nde Türkiye ile ilgili davalara genel bir bakış açısını tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
13 | Türkiye'nin AB ile olan ilişkilerini tanımlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
14 | Güncel uluslararası meselelerin Türkiye'nin hukuk politikalarına olan etkileri değerlendirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
15 | - | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Dış Politikasının Uluslararası Hukuk Bağlamında Değerlendirilmesi | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
2 | Uluslararası Hukukta Zorunlu Göç Kavramı ve Mültecilerin Korunması | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
3 | Rusya-Ukrayna Çatışmasının Uluslararası Hukuk Açısından Değerlendirilmesi | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
4 | Uluslararası Çevre Hukuku ve Türkiye'nin Çevre Politikaları | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
5 | Uluslararası Uzay Hukuku ve Türkiye'nin Uzay Çalışmaları Üzerine Değerlendirme | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
6 | Ege Denizi Kıta Sahanlığı Davasının Uluslararası Deniz Hukuku Kapsamında Değerlendirilmesi | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
7 | Türkiye ile AB arasında imzalanan Göçmen Andlaşmasının Sonuçları Üzerine Değerlendirme | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
8 | Uluslararası Suçlar ve Uluslararası Ceza Mahkemeleri Kararlarının Güncel Gelişmeler Işığında Değerlendirilmesi | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
9 | Vize Sınavı | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
10 | Uluslararası Örgütler ve Uluslararası Hukuk | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
11 | Uluslararası İnsancıl Hukukun Savaş ve İç Çatışma Durumlarında Uygulanması Üzerine Değerlendirme | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
12 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Ve Türkiye ile İlgili Davaları | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
13 | Filistin Sorunu ve Uluslararası Hukuk | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
14 | Uzmanlarla Türkiye ve Uluslararası Hukuk üzerine Söyleşi | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hüseyin Pazarcı "Türk Dış Politikasının Başlıca Sorunları, Ankara: Turhan Kitabevi Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk Dersleri (bütün kitaplar) |
Ders Kaynakları | Hüseyin Pazarcı "Türk Dış Politikasının Başlıca Sorunları, Ankara: Turhan Kitabevi." (2015). İlgili haftanın ders içeriğiyle alakalı sisteme yüklenen çeşitli makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk dış politikasını uluslararası hukuk açısından değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 |
2 | Uluslararası hukukta yerinden edilen kişilerin korunma yollarını tanımlar. | |||||||||||
3 | Rusya-Ukrayna çatışmasını uluslararası hukuk açısından tanımlar. | |||||||||||
4 | Türkiye'nin çevre politikalarını tanımlar. | |||||||||||
5 | Türkiye'nin Ege denizi kıta sahanlığı ile ilgili sorunlarını tanımlar. | |||||||||||
6 | Türkiye'nin uzay çalışmalarını tanımlar. | |||||||||||
7 | Türkiye'nin göç politikalarını tanımlar. | |||||||||||
8 | Uluslararası suç kategorilerini tanımlar. | |||||||||||
9 | Vize sınavı | |||||||||||
10 | Uluslararası örgütlerin uluslararası hukuktaki rolünü tanımlar. | |||||||||||
11 | Uluslararası insancıl hukukun uygulanma alanlarını tanımlar. | |||||||||||
12 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nde Türkiye ile ilgili davalara genel bir bakış açısını tanımlar. | |||||||||||
13 | Türkiye'nin AB ile olan ilişkilerini tanımlar. | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 |
14 | Güncel uluslararası meselelerin Türkiye'nin hukuk politikalarına olan etkileri değerlendirilir. | |||||||||||
15 | - |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |