Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Hukuku | HUK 104 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KEMAL ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yavuz Selim Kol Arş. Gör. Kübra Şen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Medeni Kanunu'ndaki evliliğe ilişkin hükümleri öğrenmek. Evlenme, boşanma, mal rejimleri ve velayet kurumlarına ilişkin temel düzeyde bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | - Nişanlanmanın hüküm ve sonuçları - Evliliğin hüküm ve sonuçları - Boşanmanın hüküm ve sonuçları - Mal rejimi ve tasfiyesi - Velayet ve vesayet kurumları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile Hukuku ile ilgili akademik tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur: | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Aile Hukuku ile ilgili yargı kararlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yapılan pratik çalışmalar yoluyla Aile Hukuku´na ilişkin uyuşmazlıkların çözümünde donanım sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Evlilik şartlarını ve işlemlerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Evlenme engellerini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Evliliğin genel hükümlerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Nişanlanma ve nişanlanmanın sona ermesi konularının hüküm ve sonuçlarını analiz edebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Boşanmanın genel sebeplerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Boşanmanın özel sebeplerini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Boşanmanın sonuçlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Evlat edinmenin nedenlerini ve sonuçlarını anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Velayet, vesayet ve kayyımlık kurumlarını karşılaştırabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Soybağının kurulmasını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Evlilik birliğinde mal rejimlerine ilişkin hükümleri somut olaya uygulayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
15 | Soybağının reddi ve hükümleri arasında neden sonuç ilişkisi kurabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Hukukunun Konusu, Kavramlar, Aile Hukukunun Özellikleri | |
2 | Nişanlanma | |
3 | Evlenmenin Hukuki Niteliği, Evlenmede Aranan Şartlar | |
4 | Evlenmenin Hükümsüzlüğü | |
5 | Evliliğin Sona Ermesi, Boşanma | |
6 | Boşanma Davası ve Dava Sonunda Verilecek Karar | |
7 | Evlilik Birliğinin Organizasyonu, Evlilik Birliğinin Korunması | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Evlilik Birliğinde Mal Rejimleri | |
10 | Hısımlık, Soybağının Kurulması | |
11 | Soybağının Hükümleri | |
12 | Aile Topluluğu , Vesayet | |
13 | Koruma Amaçlı Özgürlük Kısıtlanması, Kayyımlık | |
14 | Yasal Danışmanlık, Vesayet Organlarının Sorumluluğu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | DURAL, Mustafa/ÖĞÜZ, Tufan/GÜMÜŞ, Mustafa Alper. Türk Özel Hukuku Cilt III: Aile Hukuku. İstanbul: Filiz Kitabevi, Ocak 2021. AKINTÜRK, Turgut/ ATEŞ, Derya. Aile Hukuku. Beta Yayınları, Şubat 2021. HATEMİ, Hüseyin, Aile Hukuku. İstanbul: Vedat Kitapçılık, 2020. KILIÇOĞLU, AHMET M.. Aile Hukuku, Ankara: Turhan Kitabevi, Kasım 2020. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aile Hukuku ile ilgili akademik tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur: | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Aile Hukuku ile ilgili yargı kararlarını kavrar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Yapılan pratik çalışmalar yoluyla Aile Hukuku´na ilişkin uyuşmazlıkların çözümünde donanım sahibi olur. | 5 | ||||||||||
4 | Evlilik şartlarını ve işlemlerini öğrenir. | 5 | ||||||||||
5 | Evlenme engellerini analiz eder. | 5 | ||||||||||
6 | Evliliğin genel hükümlerini öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||
7 | Nişanlanma ve nişanlanmanın sona ermesi konularının hüküm ve sonuçlarını analiz edebilir. | 5 | 5 | |||||||||
8 | Boşanmanın genel sebeplerini öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||
9 | Boşanmanın özel sebeplerini öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||
10 | Boşanmanın sonuçlarını kavrar. | 5 | 5 | |||||||||
11 | Evlat edinmenin nedenlerini ve sonuçlarını anlar. | 5 | 5 | |||||||||
12 | Velayet, vesayet ve kayyımlık kurumlarını karşılaştırabilir. | 5 | 5 | |||||||||
13 | Soybağının kurulmasını öğrenir. | 5 | ||||||||||
14 | Evlilik birliğinde mal rejimlerine ilişkin hükümleri somut olaya uygulayabilir. | 5 | ||||||||||
15 | Soybağının reddi ve hükümleri arasında neden sonuç ilişkisi kurabilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 6 | 9 | 54 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 261 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |