Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göğüs Cerrahisi | TIP 508 | 5 | 24 + 6 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUNUS AKSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABİDİN ŞEHİTOĞULLARI, Doç.Dr. YUNUS AKSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Amaç; 1-Göğüs cerrahisi tarihi, gelişimi ve başlıca ilgili hastalıklar hakkında genel bilgi verilmesi, 2- Toraks anatomisinin incelenmesi, 3- Akciğer karsinomu,göğüs travması,akciğerin benign tümörleri, pulmoner metastazlar,masif hemoptizi, akciğer kist hidatik, göğüs duvarı deformiteleri,göğüs duvarı tümörleri,akciğerin pnömotoraks ve büllöz hastalıkları,plevral efüzyon,ampiyem ve fibrotoraks,bronşektazi,yemek borusu hastalığı,mediasten, bölmeleri ve mediastinal lenf düğümleri,mediastinal lezyonlarla ilişkili mediastinal tümörler ve sendromlar,aerodigestive tract yabancı cisimlerinin yönetimi gibi oldukça sık karşılaşılan hastalıkların etyopatogenezi , kliniği, hastalık özellikleri,hastalık ve hasta yaklaşımlarını söz konusu dersler çerçevesinde ele alarak tedavi yaklaşımlarını ve tedaviye kadar geçen süreçte izlenmesi gereken basamakları öğretmek, 4-Gerekli pratik yaklaşımlar konusunda yeterliliği sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Toraks anatomisi,göğüs duvarı deformiteleri,göğüs duvarı tümörleri,akciğerin pnömotoraks ve büllöz hastalıkları,plevral efüzyon,ampiyem ve fibrotoraks,bronşektazi,masif hemoptizi, akciğer kist hidatik,akciğer karsinomu,göğüs travması,akciğerin benign tümörleri, pulmoner metastazlar,özefagus hastalıkları,mediasten, bölmeleri ve mediastinal lenf düğümleri,mediastinal lezyonlarla ilişkili mediastinal tümörler ve sendromlar,aerodigestive tract yabancı cisimlerinin yönetimi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | toraks muayenesini yapabilir ve patolojik fizik muayene bulgularını ayırteder. | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
2 | göğüs cerrahisi acillerine ilk yaklaşımı bilir ve ilk müdahaleyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
3 | plevral efüzyonlara yaklaşımı bilir ve toraentez abilir. | Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toraks anatomisi | |
2 | göğüs duvarı deformiteleri ve göğüs duvarı tümörleri | |
3 | akciğerin pnömotoraks ve büllöz hastalıkları | |
4 | plevral efüzyon,ampiyem ve fibrotoraks | |
5 | bronşektazi,masif hemoptizi, | |
6 | akciğer kist hidatiği | |
7 | akciğer karsinomu | |
8 | göğüs travmaları | |
9 | akciğerin benign tümörleri | |
10 | pulmoner metastazlar | |
11 | özefagus hastalıkları | |
12 | mediasten ve mediastinal tümörler | |
13 | mediastinal lenf düğümleri | |
14 | aerodigestive tract yabancı cisimlerinin yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj öncesinde güncelen ders notları elektronik slayt(ppt) ve pdf formatında öğrencilere verilmektedir. |
Ders Kaynakları | Shields′GENERAL THORACIC SURGERY , Türk Göğüs cerrahisi Derneği Gogus Cerrahisi Kitabi ,Sugar Baker Yetişkin Göğüs cerrahi, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti: Sağlık hizmeti sunumunda gerekli bilgi, beceri ve tutumları edinir ve kullanır, hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir, sağlık eğitimi verir, korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti: Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir, hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur, sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
3 | Etik ve Mesleki İlkeler: İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır, etik ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir, nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir, mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
4 | Sağlık Savunucusu: Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur, tüm paydaşlar ile işbirliği yapar, sağlık göstergelerini değerlendirir, kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
5 | Lider: Sağlık ekibi içinde liderlik yapar, kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
6 | Ekip: Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir, sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır, meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
7 | İletişim: Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve farklı sosyokültürel özelliklere sahip bireyler ile etkili iletişim kurar, tanı, tedavi ve takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
8 | Bilimsel Yaklaşım: Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular, bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
9 | Yaşam Boyu Öğrenme: Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir, yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir, doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | toraks muayenesini yapabilir ve patolojik fizik muayene bulgularını ayırteder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | göğüs cerrahisi acillerine ilk yaklaşımı bilir ve ilk müdahaleyi yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | plevral efüzyonlara yaklaşımı bilir ve toraentez abilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |